شناسهٔ خبر: 66673828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

احتمال صعود سکه با شارژ جهانی/ پایان اختلافات در بازار طلا ؟ احتمال صعود سکه با شارژ جهانی/ پایان اختلافات در بازار طلا ؟

به گزارش اکوایران، براساس آنچه که در سایت اتحادیه طلا و جواهر آمده قیمت سکه امامی در جریان معاملات نقدی روز گذشته تا ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما در نیمه ظهر بر روی ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت و عصر با ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد. در معاملات پشت خطی سه شنبه شب هم کمتر

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران،  براساس آنچه که در سایت اتحادیه طلا و جواهر آمده قیمت سکه امامی در جریان معاملات نقدی روز گذشته تا ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما در نیمه ظهر بر روی ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت و عصر با ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد. در معاملات پشت خطی سه شنبه شب هم کمتر کسی حاضر بود که در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد بنابراین این فلز گران بهای داخلی در بازار شبانه رنج شد . 

در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه را در چند سناریو پیش بینی کرده اند. نخست اینکه قیمت طلا جهانی روز سه شنبه صعودی شد و به ۲۳۵۸ دلار رسید؛ بنابراین برخی از فعالان بازار می گویند  احتمالاً در پنجمین روز هفته قیمت سکه از با شوک  بازار جهانی طلا آرایش صعودی خواهد گرفت. 

بااین‌حال عده‌ای از فعالان بازار می‌گویند که مؤلفه مهم برای بازار سکه نرخ دلار است. برخی از تحلیلگران اقتصادی درباره نوسان کاهشی قیمت دلار رد چند وقت اخیر باور دارند که در روزهای پایانی ماه بازار با بی‌پولی دست‌وپنجه نرم می‌کند. به عقیده این دسته نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل کمبود نقدینگی در روزهای پایانی ماه است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالاً دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.به این ترتیب این دسته نظر متفاوت تری دراند و معتقدند تا زمانی که دلار از فاز نزول خارج نشود احتمال نوسان معنادار قیمت سکه غیر محتمل است. 

در این میان عده ای از سکه‌بازان  با اشاره به تداوم تعطیلی‌ها در بازار طلا و اثرگذاری آن بر کاهش حجم فروش سکه صحبت می‌کردند البته لازم به ذکر است که مهم‌ترین خبری که صبح امروز درباره بازار طلا منتشر شد در رابطه‌با معافیت شش‌ماهه طلافروشان از ثبت موجودی بود.به‌این‌ترتیب حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همین رابطه به صداوسیما گفت: «بر اساس توافق صورت‌گرفته با صنف طلافروشان، فروشندگان طلا تا شش ماه از ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت معاف شدند و این مهلت قابل‌تمدید است. خبر مهمی که بر حواشی چند هفته اخیر بازار طلای تهران نقطه پایانی گذاشته و باید منتظر واکنش طلافروشان به این اتفاق در جریان معاملات بازار امروز بود.

 از منظر فنی‌های بازار مرز ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه بازان مهم است و درصورتی‌که بالای آن ماندگار شود در گام بعدی احتمال رسیدن آن به پله هشتم کانال یاد شده وجود دارد . در غیر این صورت اگر مرز فعلی سکه از دست برود ممکن است سکه تا پله دوم کانال ۴۰ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

 

منبع: ecoiran-63553

نظر شما