شناسهٔ خبر: 66672732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

طفره صهیونیست ها از توافق/ جهان باید چهره حقیقی اشغالگران را بشناسد

اقتتصادنیوز: یکی از مقامات ارشد جنش حماس در سخنانی گفت که رژیم صهیونیستی مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا می‌شود و به همین دلیل امکان آزادی اسرای صهیونیست بدون دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، «سامی ابوزهری» از رهبران ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با وبگاه عربی۲۱ اظهار کرد: نبرد طوفان الاقصی پیامدهای جهانی داشت که مهم‌ترین آن آزادسازی جهان و اذهان غربی از سیطره صهیونیست‌ها و افشای تصویر واقعی آن به‌عنوان یک اشغالگر و گروهک‌هایی است که کودکان و زنان را می‌کشند.

ابوزهری گفت: حماس و گروه‌های مقاومت برای جلوگیری از تجاوز به ملت فلسطین، پیشنهاد آتش‌بس میانجیگران قطر و مصر را پذیرفتند، اما در مقابل، دشمن به طفره رفتن ادامه داد و به همین دلیل روند مذاکرات متزلزل شده است.

خبر مرتبط
حماس تاکتیک جدید رو کرد/ انتقاد از اشتباهات صهیونیست ها

اقتصادنیوز: با طولانی شدن جنگ در نوار غزه و قدرت رزمندگان فلسطینی در نبرد با دشمن صهیونیستی بعد از گذشت هفت ماه انتقادات سیاسی در محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه عملکرد تل آویو افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پیشنهادی که ما پذیرفتیم خلاصه‌ای از پیشنهادهای قبلی است و اشغالگران فکر می‌کردند که حماس آن را رد کند و با همین توجیه به تجاوزات خود ادامه دهد، اما پذیرش آن توسط ما دشمن را غافلگیر کرد.

این مقام حماس افزود: این موافقت ما با هدف افشای حقیقت رژیم اشغالگر برای جهانیان بود تا مشخص شود که این رژیم مانع آتش‌بس می‌شود.

خبر مرتبط
اعتراف رسانه‌های اسرائیل: نابودی زیرساختهای حماس معتبر نیست

روزنامه هاآرتص نوشت: طبق ارزیابی ارتش در خصوص نابودی زیرساخت‌های حماس اعتبار ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگران شروط ما ازجمله آتش‌بس را نپذیرند، پرونده اسرای آن بسته نخواهد شد.

ابوزهری با تاکید بر اینکه حال مقاومت و تونل‌های نوار غزه خوب است، خواستار حمایت از ملت فلسطین با تشدید فعالیت‌های مردمی توسط اعراب شد.

وی ادامه داد: آنچه غزه انجام می‌دهد نه تنها فلسطین، بلکه منطقه و جهان را آزاد می‌کند.

ابوزهری در بخش دیگری از اظهاراتش اضافه کرد: تظاهراتی که در خیابان‌های آمریکا و اروپا در حمایت از غزه برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تغییر در حال وقوع است.

وی خاطرنشان کرد: خروج دانشجویان در آمریکا و اروپا شاخص اصلی تأثیر عمیق نبرد طوفان الاقصی است و ما آنچه را که در دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است بهار جهانی واقعی می‌دانیم که نشانه‌ای از طوفان الاقصی و پایان سیطره صهیونیست‌ها بر اذهان غرب است.

 

نظر شما