شناسهٔ خبر: 66670579 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

کاهش ۱۰ تا ۱۰۰ میلیونی قیمت خودرو ها در بازار

صاحب‌خبر -

به گزارش فرصت امروز به نقل از اسب بخار، قیمت خودرو ها در روزها و هفته های اخیر رفته رفته افت کرده و میزان قابل توجهی پایین آمده. با این وجود اما این میزان کاهش برای قیمت های اعلامی کافی نیست و باید شاهد ریزش های بیشتری نیز باشیم.

امروز در میان خودروهای موجود در بازار آزاد، بازه افت از ۱۰ میلیون در بین ایرانی ها تا ۱۰۰ میلیون در بین وارداتی ها بود. به عنوان مثال در بین تولیدات داخل رانا پلاس پانوراما ۱۰ میلیون ارزان تر شد و در بین وارداتی ها نیز توسان حدود ۱۰۰ میلیون ریزش را تجربه کرد.

کاهش ۱۰ تا ۱۰۰ میلیونی قیمت خودرو ها در بازار

به طور کلی در مورد روند بازار خودرو در هفته های آتی می توان گفت که احتمالاً روند کاهشی همچنان ادامه دارد باشد زیرا نرخ ارز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده و این جو رو به پایین می تواند موجب افت بیشتر شود. از طرفی دیگر تنش های سیاسی در منطقه نیز کمتر شده که این قضیه موجب می شود تا نرخ ارز دچار نوسان نشود.

قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

در بین تولیدات ایران خودرو امروز دنا پلاس اتوماتیک آپشنال و ساده به ترتیب ۴۴ و ۲۸ میلیون افت کردند. در کمترین حالت نیز رانا پلاس پانوراما ۱۰ میلیون ریزش داشت.

قیمت خودروهای صفر سایپا

در بازار سایپایی ها نیز شاهین G بیشتر از همه و حدود ۱۶ میلیون کاهش قیمت را تجربه کرد.

قیمت خودروهای صفر چینی

در بین چینی ها نیز فیدلیتی پرستیژ، ریسپکت و هایما S7 به ترتیب ۶۰، ۲۵ و ۲۰ میلیون افت کردند.

قیمت خودروهای صفر وارداتی

در بازار وارداتی های صفر موجود در بازار نیز توسان بیشتر از همه و حدود ۱۰۰ میلیون ارزان تر شد. در کنار توسان نیز کرولا توربو ۲۰۲۳ و هونگچی H5 نیز هر کدام به اندازه ۶۰ میلیون کاهش یافتند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

برچسب‌ها:

نظر شما