شناسهٔ خبر: 66669134 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

وزیر کشور؛

نسخه استانی نقشه مقابله با آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی تدوین شود

دولت سیزدهم پیگیر رفع مشکلات حاشیه نشینی است.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی، 

وزیر کشور با تاکید بر چاره جویی برای کاهش آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، گفت: نقشه جامعی در این خصوص در کشور تدوین شده و تهیه نسخه استانی این نقشه در آذربایجان غربی نیز در دستور کار قرار گیرد.

احمد وحیدی عصر امروز در جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت کاهش معنادار آسیب‌های اجتماعی، افزود: با همکاری نهادها و گروه‌های مردمی و روحانیت که با وجدان‌های بیدار خود نمی‌پسندند جوانان اسیر آسیب‌های اجتماعی شوند، می توان برنامه ها و اقدامات را طرح ریزی و اجرا کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: داشتن شغل و اشتغال پایدار، ریشه بسیاری از مشکلات را در جامعه از بین برده و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

وزیر کشور اعتیاد و طلاق را یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی عنوان کرده و افزود: اعتیاد و طلاق، ریشه بسیاری از مشکلات به شمار رفته و به عنوان آسیب جدی اجتماعی، زمینه از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها را فراهم می سازند.

وحیدی به معضل حاشیه نشینی نیز اشاره کرده و یادآور شد: حاشیه نشینی فرهنگی، اجتماعی یا از نوع مسکن، ناشی از بی توجهی‌ها به توسعه شهرنشینی بوده و در صورت توجه به این موضوع، می تواند حل و فصل ‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه حاشیه نشینی، ۳۴۰ محله در سطح کشور شناسایی شده، افزود: بر اساس برنامه و تکلیف تا پایان دولت سیزدهم به طور معناداری مشکلات حاشیه نشینی را در سطح کشور رفع خواهیم کرد.

وزیر کشور به ضرورت ایجاد شبکه دائمی نظارت بر معتادان نیز اشاره کرده و اظهار داشت: معتادان متجاهر پس از انجام امور لازم و ترک اعتیاد، نباید دوباره به این سمت برگردند و نظارت دقیق در این خصوص ضروری است.

وحیدی اضافه کرد: ریشه‌های توجه به اعتیاد باید خشکانده شود و در این خصوص همه نهادهای مسئول توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر رفع معضل تکدی گری و کودکان کار خیابانی، افزود: برای جمع آوری هر نوع کودک کار خیابانی و تکدی گری در کل کشور برنامه ریزی شده تا این پدیده برای همیشه خاتمه یابد و توجه ویژه شهرداری ها برای رفع این معضلات در شهرها ضروری است.

وحیدی در پایان با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع جلوگیری از کاهش رشد جمعیت، موضوعات مختلف از جنبه‌های مختلف بررسی و فرزندآوری و کاهش نرخ طلاق مورد توجه ویژه قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی گسترده صورت گیرد.

نظر شما