شناسهٔ خبر: 66669080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

روزنامه اصولگرا: معلوم نیست اگر رهبری به منتخبان مجلس دوازدهم تذکر نمی‌دادند، مسیر مشمئز کننده برخی نمایندگان به کجا منتهی می‌شد!

اقتصادنیوز:مهم‌ترین آسیب احتمالی مجلس آینده آن‌چنان که در رفتار برخی منتخبین آن ظاهر شده، بگو مگو‌های سیاسی بی‌حاصل و در نتیجه آن کشاندن کشور به سمت حواشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جوان نوشت: رهبر معظم انقلاب ۱۷اسفند ماه در دیدار با اعضای مجلس‌خبرگان رهبری در تذکری مهم، سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه گری‌های دشمن‌پسند را موجب تلخ شدن شیرینی تشکیل مجلس جدید خواندند.

در اولین روز‌های پس از انتخابات ۱۱ اسفند مناقشات سیاسی برخی منتخبین، آنقدر پر رنگ به فضای عمومی کشور کشیده شد که اگر تذکر رهبر حکیم انقلاب اسلامی کمتر از یک هفته پس از برگزاری انتخابات نبود، معلوم نبود منتخبین بنا داشتند این مسیر مشمئزکننده را تا به کجا ادامه دهند. این در حالی بوده و هست که عمده منتخبین مجلس جدید از یک خاستگاه اعتقادی-سیاسی برخوردار هستند و انتظار می‌رفت و می‌رود که آنان در یک فضای سازنده و در چارچوب تشکیلاتی مباحث مربوط به مجلس آینده را دنبال کنند به نوعی که این جرو‌بحث‌های خسته‌کننده، ذهن و فکر مردم را درگیر خود نسازد و آرامش را از جامعه نستاند. 

ترکیب هیئت‌رئیسه آینده مجلس یا کمیسیون‌های تخصصی آن، ممکن است برای منتخبین دارای جذابیت و اهمیت باشد، اما برای مردم فاقد اهمیت و جذابیت است. مخصوصاً طرح آن در فضای رسانه‌ای و عمومی کشور، قضاوت و ارزیابی مردم را به جریان سیاسی پیروز انتخابات تغییر می‌دهد. این در حالی است که یکی از فواید و نتایج انتخابات عیان‌شدن متانت، بلوغ سیاسی و کارآمدی جریان‌های سیاسی است.

امید است منتخبین مجلس دوازدهم در همین دوران باقی‌مانده تا آغاز مجلس آینده برچسب «مجلس حاشیه‌ها و دعوا‌های سیاسی» را از خود برهاند و خود را مهیای خدمت حقیقی به مردم کند.

نظر شما