شناسهٔ خبر: 66668830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پله‌برقی تهران همچنان قربانی می‌گیرد پله‌برقی تهران همچنان قربانی می‌گیرد

شرق: در جلسه روز گذشته، درباره آسیب یک کودک پنج‌ساله در پله‌برقی در یکی از میادین میوه و تره‌بار و فوت یکی از کارمندان شهرداری پس از برکناری از سمت خود بر اثر فشار این اتفاق، به شهرداری تهران تذکر داده شد. چمران در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت قبور در بهشت زهرا‌(س) نیز اظهار کرد: قیمت قبر

صاحب‌خبر -

شرق: در جلسه روز گذشته، درباره آسیب یک کودک پنج‌ساله در پله‌برقی در یکی از میادین میوه و تره‌بار و فوت یکی از کارمندان شهرداری پس از برکناری از سمت خود بر اثر فشار این اتفاق، به شهرداری تهران تذکر داده شد. چمران در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت قبور در بهشت زهرا‌(س) نیز اظهار کرد: قیمت قبر مجانی است و هر فردی که بخواهد برای متوفی خود از قبر استفاده کند، قیمت آن مجانی است؛ اما فردی که بخواهد رزرو یا پیش‌خرید کند باید بهای روز و هزینه‌هایی را که صورت می‌گیرد، بپردازد. هنگامی که فردی قبری را پیش‌خرید می‌کند، ممکن است سال‌ها بعد بخواهد از آن استفاده کند؛ به این ترتیب بهشت زهرا‌(س) جا دارد، اما عملا نمی‌تواند از آن جا استفاده کند و دفنی صورت گیرد. بر همین اساس، ظرفیت پر شده، اما با این سیاست می‌توان از پرشدگی جلوگیری کرد.

در این جلسه، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از تغییر وضعیت کارکنان و گرفتن پست آنها بدون دلیل حراستی و بازرسی‌ انتقاد کرد.

او با اشاره به جان‌باختن یکی از کارمندان ۳۶‌ساله شهرداری پس از جابه‌جایی بدون دلیل بازرسی و حراست در ایام اخیر، گفت‌: یکی دیگر از کارمندان منطقه 15 که به سازمان پسماند مأمور شده بود و سال‌ها به شهروندان و پرسنل و همچنین در گروه‌های جهادی به مردم خدمت می‌کرد، جان خود را از دست داد. اما‌ سؤال مهم اینجاست که چرا کسانی که مشکل بازرسی و حراست ندارند، بدون دلیل تغییر می‌کنند؟ نظام ارتقای شغلی در شهرداری چیست؟

وی افزود: یک کارمند مراتب را در سال‌های متمادی طی می‌کند و ممکن است مدیری نخواهد و او را تغییر دهد و فرد به نقطه صفر برگردد و وقتی این بی‌مهری‌ها و فشارها به او وارد می‌شود، چه پاسخی برای این مسئله خواهید داشت؟ کمتر مجموعه‌ای در خارج شهرداری داریم که این‌گونه برخورد کند.

پیرهادی با بیان اینکه من باید صدای همکارانی باشم که صدای آنها به جایی نمی‌رسد و متأسفانه برخی به دلیل فشارها، یا سکته می‌کنند یا جان خود را از دست می‌دهند.

علی‌اصغر قائمی نیز در تذکری با بیان اینکه روز پنجشنبه گذشته در میدان میوه و تره‌بار مجیدیه یک مادر با پسربچه پنج‌ساله خود از پله‌برقی استفاده کرد، گفت:‌ پایین پله‌برقی به دلیل نبود پوشش شانه‌ای‌، بچه را داخل می‌کشد و متأسفانه اندام تحتانی بچه آسیب جدی می‌بیند.

وی با بیان اینکه روز گذشته سازمان میادین اطلاعیه‌ای منتشر کرد که سهل‌انگاری خانواده بوده است، اظهار کرد: دوستان باید به مسئولیت اداری و اخلاقی خود بیشتر پایبند باشند؛ چراکه پله‌برقی قطع‌کن خودکار و متصدی نداشته است و طول این زمان آسیب را بیشتر می‌کند و درخواست می‌شود دوستان از خودشان سلب مسئولیت نکنند و گردن خانواده بیندازند.

قائمی با بیان اینکه پله‌برقی درپوش، متصدی و قطع‌کننده خودکار نداشته و بچه هم بچه است و نباید دوستان از خود سلب مسئولیت کنند، گفت: علت تذکر من نوع اطلاعیه دوستان در میادین بود و لازم است ضمن بررسی ابعاد، دلجویی از خانواده انجام شود.

 

منبع: sharghdaily-930791

نظر شما