شناسهٔ خبر: 66668505 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

امروز، عرضه اولیه شفام

صاحب‌خبر -

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: عرضه اولیه شفام امروز، چهارشنبه، 26 اردیبهشت 403، چراغ عرضه اولیه‌های امسال را روشن می‌کند تا پس از وقفه‌ای حدودا 3 ماهه، نماد یک شرکت جدید روی تابلوی بورس تهران حک شود.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در نخستین عرضه اولیه 403، سهام شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام با نماد بورسی شفام به تملک عمومی درمی‌آید. نماد شفام متعلق به 15 درصد سهام شرکت گوهرفام است که به روش دو مرحله‌ای عرضه خواهد شد.

طبق اعلام متولیان بازار سرمایه، این سهم جدید در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه می‌شود.

شرکت فرابورس ایران هم روز 19 اردیبهشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است از مجموع 1 میلیارد کل سهام شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام معادل 150 میلیون سهم به روش ترکیبی دو مرحله‌ای به عموم عرضه می‌شود.

در مرحله اول، 50 میلیون سهم یعنی 5 درصد از کل سهام گوهر فام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط با پایه قیمتی 7هزار و 756 ریال (775 تومان و 6 زار) عرضه می‌شود و هر کد معاملاتی حداکثر اجازه خرید 625هزار سهم شفام را خواهد داشت.

در مرحله دوم، 100 میلیون سهم دیگر، با قیمت کشف‌شده در مرحله اول به سایر فعالان بازار سهام عرضه می‌شود. ناظر بازار در این مرحله هم برای هر کد معاملاتی سقف خرید حداکثر 200 سهمی تعیین کرده است.

از دیگر اطلاعات عرضه اولیه شفام می‌توان به این نکات اشاره کرد که متعهد عرضه شرکت سرمایه‌گذاری سلیم است، مشاور عرضه شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار. متعهد خرید هم شرکت تامین سرمایه دماوند و بازارگردان، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ثروت پویا هستند.

شرکت گوهر فام در سال 1368 و برای فعالیت در زمینه رنگ و رزین تاسیس شد. کارخانه این شرکت در کیلومتر 12 اتوبان تهران کرج و در همسایگی پایتخت قرار دارد.

در اداره ثبت شرکت‌ها موضوع اصلی فعالیت گوهر فام چنین ذکر شده است: تهیه، تولید و پخش انواع رنگ‌ها و سایر پوشش‌ها و کف‌پوش‌های تزیینی ساختمانی و صنعتی، انواع محصولات پلاستیکی و مواد پاک‌کننده و بهداشتی، تولید انواع رزین‌های صنعتی، تهیه و واردات و نصب انواع ماشین‌آلات و ایجاد و تاسیس کارخانه‌ها جهت تولید و بسته‌بندی انواع رنگ‌‌ها، کف‌پوش‌ها، انواع محصولات پلاستیکی و مواد پاک‌کننده و بهداشتی، واردات، صادرات، توزیع و فروش انواع مواد اولیه تولید رنگ.

شاید برای متقاضیان شرکت در عرضه اولیه شفام آگاهی از این نکته خالی از لطف نباشد که شرکت گوهر فام مدعی است در تولید رنگ‌های خودرویی خود استانداردهای خودروسازی‌های معتبری چون پژو و رنو را رعایت می‌کند. همچنین در تولید رنگ و پوشش‌های هوا-فضا از جمله رنگ‌آمیزی بدنه هواپیماها، رنگ‌های ترافیکی، رنگ‌های دریایی، رنگ‌‌های ساختمانی و کف‌پوش، رنگ پودری و رنگ‌ها و پوشش‌های صنعتی، چربی‌گیر و فسفاته، پلاستیزول و رزین نیز گوهر فام مدعی تولید با کیفیت محصول است.

عرضه اولیه شفام بعد از 3 ماه وقفه‌ای که تحت عنوان حمایت از بازار در افزودن شرکت‌ها به بورس تهران انجام شد، محکی خواهد بود که نشان می‌دهد سهام‌داران خرد به روند شاخص و اتفاقات بازار به دیده امید می‌نگرند یا همچنان نااطمینانی بر فضای بازار سرمایه سنگینی می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما