شناسهٔ خبر: 66666937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بازدید از اولین شناور آمبولانس دریایی ساخت جمهوری اسلامی ایران

ظهر امروز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، فرمانده کل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، استاندار هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و جمعی از مسئولین کشوری و استانی، از اولین آمبولانس دریایی ساخت جمهوری اسلامی ایران با نام «نگین سلامت» در کشتی‌سازی فراساحل ایران بازدید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: ساخت این شناور آمبولانس دریایی، چند سال پیش در یک شرکت ایرانی برای پوشش موارد اورژانسی در جزایر استان هرمزگان شروع شد که امیدواریم تا ماه آینده تکمیل شود.
وی افزود: پس از اخذ مجوز‌های دریانوردی و تحویل این آمبولانس دریایی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، نیرو‌های اورژانس در آن مستقر خواهند شد و درصورتی که شرایط اورژانسی برای جزیره‌نشینان به‌ویژه ساکنان ابوموسی ایجاد شود، این شناور می‌تواند به مردم ارائه خدمت کند.
دکتر جاودان با یان اینکه این شناور ظرفیت حمل ۴ بیمار به صورت خوابیده و ۱۲ نفر به صورت نشسته را دارد، افزود: شناور آمبولانس دریایی این امکان را دارد که در شرایط سخت به جزایر تردد و پوشش اورژانس را در جزایر فراهم کند.
وی گفت: برای ساخت این شناور مبلغی حدود ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت بهداشت هزینه شده و ساخت آن برعهده شرکت فراساحل ایران است. شناور «نگین سلامت» اولین شناوری است که ساخت یک شرکت کشتی‌سازی ایرانی است. در گذشته شناور‌هایی را از کشور‌های اروپایی وارد کرده بودیم، اما این شناور اولین شناوری است که باوجود تحریم‌ها و با تکیه بر توانمندی مهندسان داخلی ساخته شده است.
وی در پایان از استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان استانی که پیگیر ساخت این شناور اورژانس دریایی بودند، تشکر کرد.

نظر شما