شناسهٔ خبر: 66666029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

القدس العربی:«مصر، عراق و اردن خواستار اقدام فوری بین المللی برای توقف عملیات رفح شدند»

صاحب‌خبر -

شفقنا_ اردن، عراق و مصر امروز (سه شنبه) به لزوم اقدام بین المللی «فوری و موثر» برای توقف عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه فرا خواندند.

به گزارش شفقنا، القدس العربی نوشت:« بر اساس آنچه وزارت امور خارجه اردن در حساب رسمی خود در پایگاه «X» منتشر کرد، این امر در دیدار «ایمن صفدی»، وزیر امور خارجه اردن، «سامح شکری»، همتای مصری وی و« فواد حسین»، وزیر عراق در منامه، پایتخت بحرین، صورت گرفت.»

وزارت خارجه اردن اعلام کرد:« این نشست در چارچوب سازوکار همکاری سه جانبه بین اردن، عراق و مصر برگزار شد و سه وزیر بر علاقه مشترک برای تقویت همکاری های سه جانبه در همه زمینه ها به گونه ای که منافع مشترک را تامین کند و اقدامات مشترک عربی را در اجرای دستورات رهبران سه کشور خواهر تقویت کند، تاکید کردند.»

اخیراً اتحاد اردن، عراق و مصر «شام نو» نامیده شده است که پس از برگزاری تعدادی اجلاس بین این سه کشور، صحبت درباره آن آغاز شد.

وزارت امور خارجه اردن خاطرنشان کرد که در این دیدار «آخرین تحولات منطقه‌ای و در صدر آن تلاشهای مرتبط با توقف جنگ شدید غزه و مصائب بی‌سابقه و فاجعه انسانی ناشی از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت».
وزرای سه کشور بر لزوم اقدام فوری و موثر جامعه بین المللی برای توقف عملیات نظامی اسرائیل در رفح تاکید کردند.

بحرین روز پنجشنبه میزبان سی و سومین اجلاس سران کشورهای عربی خواهد بود که انتظار می رود جنگ اسرائیل در نوار غزه و بحران سوریه در دستور کار مذاکرات رهبران و مقامات عرب قرار گیرد.

متن خبر را در القدس العربی ببینید

نظر شما