شناسهٔ خبر: 66665883 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

کشف «کمربند برنزی» در گورستان 2800 سالۀ ایتالیایی کشف «کمربند برنزی» در گورستان 2800 سالۀ ایتالیایی

فرادید| یک گورستان عصر آهن که قدیمی‌تر از ظهور روم است در شهر آموروسی در ۳۰ مایلی شمال شرقی ناپل کشف شده است. یک حفاری پیشگیرانه باستان‌شناسی پیش از ساخت یک نیروگاه در محوطه‌ای نزدیک رودخانه وُلتورنو، منجر به کشف یک منطقه بزرگ تدفین شده که بین ربع سوم قرن هشتم قبل از میلاد و اواخر قرن هفتم قبل از

صاحب‌خبر -

فرادید| یک گورستان عصر آهن که قدیمی‌تر از ظهور روم است در شهر آموروسی در ۳۰ مایلی شمال شرقی ناپل کشف شده است. یک حفاری پیشگیرانه باستان‌شناسی پیش از ساخت یک نیروگاه در محوطه‌ای نزدیک رودخانه وُلتورنو، منجر به کشف یک منطقه بزرگ تدفین شده که بین ربع سوم قرن هشتم قبل از میلاد و اواخر قرن هفتم قبل از میلاد کاربرد داشته است.

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان در مجموع ۸۸ گور را کاوش کردند، هم گورهای حاوی خاکستر و هم گورهای حاوی جسدT مملو از گورنهاده‌هایی بودند که نشان می‌داد آن‌ها متعلق به فرهنگ گورهای گودالی هستند.

4

گورنهاده‌ها نمایانگر تفاوت‌های جنسیتی واضح هستند. مردان را با اسلحه دفن کرده‌اند، در حالی که قبر زنان حاوی جواهرات و زیورآلات برنزی، کهربایی و استخوانی بود. همچنین مردان و زنان با سفال‌هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف که معمولاً زیر پای متوفی می‌گذاشتند، دفن شده‌اند. برخی گورها به دلیل اشیاء استثنایی قابل‌توجه بودند، برای مثال یک کمربند برنزی بزرگ و بسیار تزئین‌شده در یک گور. علاوه بر گورهای گودالی، دو قبر برجسته (بیرون‌زده)، گورتپه‌های بزرگی به قطر ۱۵ متر بودند که احتمالاً به بالاترین طبقه جامعه آن زمان تعلق داشتند. 

3

تیم باستان‌شناسی چندین قسمت از گورها را در بلوک‌های خاکی بازیابی کرد. سرپرست محلی باستان‌شناسی کازرتا، متخصصانی را مأمور کاوش میکروسکوپی این بلوک‌های خاکی در آزمایشگاه مخصوص این کار کرده است. موادی که آن‌ها بازیافت کنند، همچنین بقایای استخوان‌ها و خود خاک نیز تجزیه و تحلیل خواهند شد.

2

شهرداری اُموروسی به امید جذب گردشگری میراث فرهنگی، برنامه‌ریزی برای ساخت موزه برای نمایش گنجینه‌های باستان‌شناسی کشف‌شده در این کاوش‌ها (و کاوش‌های آینده) را آغاز کرده است. سال آینده سال جوبیلی (یا سالگرد خاص) است و انتظار می‌رود میلیون‌ها بازدیدکننده به ایتالیا بروند و شهر به سرعت در حال راه‌اندازی یک موزه است تا از حضور توریست‌ها استفاده کند.

1

1

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-187788

نظر شما