شناسهٔ خبر: 66664955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

در اقتصاد دستوری چگونه سرمایه‌گذاری کنیم؟

در تازه‌ترین برنامه همراه سرمایه‌گذار، احمد جانجان کارشناس اقتصادی با میزبانی بهزاد بهمن‌نژاد از آسیب‌های اقتصاد دستوری به بورس و اقتصاد سخن می‌گوید.

صاحب‌خبر -

فردای اقتصاد: ذهنیت شکل‌گرفته در خصوص نگاه نه چندان مثبت دولت به فضای سرمایه‌گذاری و اقتصاد و موانع موجود همچون قیمت‌گذاری دستوری، دلارزدایی، قطعی برق و گاز صنایع به جای مهار مصرف و قواعد یک‌شبه‌ای از جنس تغییر فرمول‌های خوراک و حذف معافیت‌های مالیاتی و اعمال عوارض صادراتی سبب شده تا اقتصاد دستوری به مانعی برای شکوفایی اقتصاد و بازار سرمایه‌ تبدیل شود. اما برای هر یک از این موارد چه مصادیقی وجود دارد؟ نقش دولت در به وجود آمدن این فضا چیست؟  اگر سرمایه‌گذار و فضای سرمایه‌گذاری آسیب ببینید، چه تبعاتی برای اقتصاد خواهد داشت؟ در چنین شرایطی صحبت‌هایی که از دلارزدایی می‌شود، به چه معناست؟ در این خصوص چه بحث‌های انحرافی دیده می‌شود؟ این مباحث چقدر از ناآگاهی نشات می‌گیرد و چقدر به واسطه ذینفع بودن افراد و گروه‌های خاص است؟ اصلا چرا به اقتصاد دستوری نه قاطعی گفته می‌شود؟

در تازه‌ترین برنامه همراه سرمایه‌گذار، احمد جانجان کارشناس اقتصادی با میزبانی بهزاد بهمن‌نژاد به این سوال ضمن پاسخ دادن به سوالات بالا، به این پرسخ جواب می‌دهد که اقتصاد دستوری چگونه سرمایه‌گذاری را منحرف می‌کند؟

نظر شما