شناسهٔ خبر: 66664629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برنامه پاکستان برای خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی

صاحب‌خبر -

شفقنا-«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در گامی مهم از خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی به استثنای شرکت‌هایی که دارای اهمیت ملی و استراتژیک هستند، خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، شریف در جلسه بررسی مسائل مربوط به وزارت و کمیته خصوصی‌سازی در اسلام آباد از رویکرد دولت در خصوصی سازی تمامی شرکت‌های دولتی اعم از سودده یا زیان‌ده به استثنای برخی شرکت‌ها که دارای اهمیت استراتژیک ملی هستند، خبر داد.

خصوصی‌سازی یکی از خواسته‌های اصلی صندوق بین المللی پول برای اعطای بسته مالی دیگر به پاکستان است که تلاش دارد کمک مالی جدیدی به مبلغ 6 تا 8 میلیارد دلار دریافت کند.

مذاکرات پاکستان و صندوق بین المللی پول برای دستیابی به بسته نجات جدید به ارزش 6 تا 8 میلیارد دلار برای یک دوره 3 یا 4 ساله از دیروز دوشنبه با ریاست «محمد اورنگ زیب»، وزیر دارایی پاکستان آغاز شده است.

دولت پاکستان متحمل زیان سالانه هنگفتی از شرکت‌های دولتی به میزان حدود 500 میلیارد روپیه (1.8 میلیارد دلار) می‌شود که بخشی از مخارج عمومی دولت را تشکیل می‌دهد که باری را بر دوش خزانه است زیرا زیان انباشته آن از حدود 9 میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گزارش روزنامه پاکستانی «نیوز اینترنشنال»، نخست‌وزیر پاکستان در جلسه خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی گفت: خصوصی‌سازی برای کمک به دولت در ارائه خدمات با کیفیت بالا به مردم ضروری است، وظیفه دولت تامین بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری است نه مدیریت شرکت‌ها.

شریف به همه وزارتخانه‌های دولت فدرال دستور داد تا اقدامات لازم را برای تسهیل خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی و همکاری با کمیته خصوصی‌سازی در این زمینه انجام دهند همچنین بر لزوم خصوصی‌سازی شرکت هواپیمایی پاکستان «بی‌آی ای» تاکید کرد.

متن این خبر در الجزیره

نظر شما