شناسهٔ خبر: 66664622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اردوغان: در 2023، به 212 کشور و منطقه محصولات کشاورزی صادر کردیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری ترکیه از صادرات صدها محصول کشاورزی کشورش به بیش از 200 کشور و منطقه جهان در سال گذشته میلادی خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) عصر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری این کشور در نشست شورای مشورتی اتحادیه اتاق های کشاورزی کشورش که به مناسبت 14 مه (25 اردیبهشت) روز جهانی کشاورزان در شهر آنکارا برگزار شد، شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداخت.

اردوغان در سخنرانی خود در این نشست ضمن تاکید بر این که داده های کشاورزی پیشرفت بزرگ ترکیه طی 21 سال گذشته (دوران نخست وزیری و ریاست جمهوری وی) در این بخش را به وضوح نشان می دهند، عنوان کرد که تولید ناخالص داخلی کشاورزی کشورش در سطح قاره اروپا در صدر بوده و در میان 10 کشور برتر جهان قرار دارد.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان این که کشورش در تولید فندق، انجیر، گیلاس و زردآلو در رتبه نخست جهان، در تولید سبزیجات در رتبه چهارم و در تولید میوه نیز در رتبه پنجم قرار دارد، همچنین اعلام کرد که در سال 2023 میلادی دو هزار و 200 نوع محصول کشاورزی مختلف را به 212 کشور و منطقه جهان صادر کرده است.

اردوغان ضمن اعلام افزایش ارزش صادرات محصولات کشاورزی ترکیه از 3.8 میلیارد دلار در سال 2002 به 31 میلیارد دلار در سال گذشته میلادی به لطف پشتیبانی و سرمایه گذاری در این زمینه، افزود: ما انتقال به تولید کشاورزی برنامه ریزی شده را تضمین کرده و با ثبت تمامی مناطق کشاورزی نیز، شمار کشاورزان بهره مند از حمایت را افزایش خواهیم داد.

شایان ذکر است که از سال 1984 میلادی تاکنون، هر ساله در سالروز تاسیس فدراسیون بین المللی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی (IFAP) در 14 مه سال 1946، روز جهانی کشاورزان جشن گرفته می شود.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما