شناسهٔ خبر: 66664518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) شاهکاری از چوب و بتن در قلب جنگل‌های برزیل (تصاویر) شاهکاری از چوب و بتن در قلب جنگل‌های برزیل

فرادید| استخر بی‌انتهای این ساختمان روی سقف یک اقامتگاه بتنی ساخت استودیوی برزیلی MK27 در سایه‌بان متراکم یک جنگل بارانی ساحلی در ایالت سائوپائولو قرار دارد. به گزارش فرادید، استودیو MK27 این خانه جنگلی را در محوطه‌ی برهنه‌ای در پوشش گیاهی انبوهی که زمین‌های کوهستانی خط ساحلی سائوپائولو را

صاحب‌خبر -

فرادید| استخر بی‌انتهای این ساختمان روی سقف یک اقامتگاه بتنی ساخت استودیوی برزیلی MK27 در سایه‌بان متراکم یک جنگل بارانی ساحلی در ایالت سائوپائولو قرار دارد.

به گزارش فرادید، استودیو MK27 این خانه جنگلی را در محوطه‌ی برهنه‌ای در پوشش گیاهی انبوهی که زمین‌های کوهستانی خط ساحلی سائوپائولو را پوشانده، ساخته است.

13

 

12

معماران برای استفاده کامل از چشم‌انداز تماشایی این منطقه، فضاهای اولیه زندگی را کنار استخر در بالاترین طبقه ساختمان قرار دادند. 

11

اتاق خواب‌ها در حجم اصلی خانه قرار دارند که یک بلوک بتنی در قالب چوبی است، اما یک سر آن روی یک پله سنگی در زمین قرار دارد. 

10

مارسیو کوگان رهبر تیم می‌گوید: «هدف ساخت این خانه در این چشم‌انداز، بهینه‌سازی ارتباط بین معماری و طبیعت و ارجحیت‌بخشی به منظره رو به اقیانوس و تابش نور خورشید در فضاهای داخلی است.» 

9

«این خانه در ظاهر از کوه بیرون زده است.» 

8

عناصر تماس بین شیب و ساختمان طوری شکل گرفته که به محیط موجود احترام گذاشته شود و در نتیجه تعامل ارگانیکی بین طبیعت و عناصر معماری ایجاد شود.

7

عرشه چوبی بزرگی که زیر بدنه خانه قرار دارد، فضای بازی سایه‌داری را برای کودکان خانواده فراهم کرده و یک بلوک چوبی کوچک در یک طرف، اتاق بازی سرپوشیده و اتاق‌های تجهیزات و انبار را در خود جای داده است. 

شاخه‌های پربرگ جنگل مجاور، لبه ایوان را فراگرفته‌اند، در حالی که یک راه‌پله در پشت فضا، به یک پله سنگی به خانه منتهی می‌شود. 

داخل راه‌پله، دیوارهای بتنی بافت‌دار با اثر هنری هنرمند دانمارکی‌ایسلندی، اولافور الیاسون، روشن شده است. 

6

اتاق تلویزیون، بالای پله‌ها در مرکز حجم قرار دارد، در حالی که شش اتاق خواب با بالکن‌های مربوطه رو به جنگل هستند. 

بالکن‌ها مجهز به ننو (تاب) هستند و کرکره‌های تاشوی شیاردار دارند. 

5

بالاترین طبقه که یک چهارگوش براق با سقف آویزان است، آشپزخانه، اتاق غذاخوری و سالن دارد. اطراف آن را یک پاسیو با یک استخر در یک طرف و یک جکوزی مدور کوچک در طرف دیگر احاطه کرده است. 

4

استخر تا حدی در کف غوطه‌ور است اما حاشیه‌ی برجسته‌ای دارد که آن را کمی بالاتر از سطح کف ایوان قرار می‌دهد. نرده‌های شیشه‌ای فضا را قاب کردند و به شناگران اجازه لذت بردن از منظره را می‌دهند. 

3

برعکس، کف قسمت نشیمن کمی فرورفته (۲۷ سانتی‌متر نسبت به ایوان) تا مقیاس آن کاهش یابد. 

2

طبقه آخرنیز انگار اصول خانه را ترکیب می‌کند: از یک سو، ایوانی وجود دارد که جکوزی و سونا را در خود جای داده؛ جایی که رابطه شدیدی بین معماری و کوه و پوشش گیاهی آن وجود دارد. 

در طرف دیگر، یک شومینه زمینی و استخر در مرکز و بین این دو فضای آزاد، اتاق نشیمنی وجود دارد که از دو طرف باز است و تهویه عبوری دارد. 

1

ساخت و ساز این خانه جنگلی با بتن خام و چوب در سراسر فضای داخلی نمایان گذاشته شده و با اثاثیه خانه به رنگ خنثی با بافت‌های مختلف تکمیل شده است. 

ماریسیو کوگان استودیوی MK27 را در دهه ۱۹۸۰ در سائوپائولو تأسیس کرد و اکنون تیمی متشکل از ۳۰ معمار دارد. پروژه‌های اخیر شامل یک کتاب‌فروشی با اتاق مطالعه چوبی وسیع، یک استودیوی عکاسی بتنی با دیوارهای تاشو و خانه‌ای به طول ۶۵ متر می‌شود.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-188374

نظر شما