شناسهٔ خبر: 66661946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه: اشغالگران بیش از 75 درصد منازل غزه را ویران کردند/ برخی مناطق به مرحله قحطی رسیده است

صاحب‌خبر -

شفقنا-سلامه معروف، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه با بیان اینکه ما نیازمند ورود فوری کمک‌ها برای همه مردم نوار غزه هستیم، گفت:اشغالگران بیش از ۷۵ درصد از منازل شهروندان در غزه را ویران کردند.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، سلامه معروف با تاکید براینکه حرکت جنگ‌افزارها و خودورهای اشغالگران در مرکز رفح در شب گذشته به معنای این است که ما در برابر فاجعه قرار دادیم، تصریح کرد: بیمارستان اروپا امروز به دلیل کمبود سوخت کاملا از فعالیت بازماند.

رئيس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه با بیان اینکه حملات اشعالگران موجب تخریب و تعطیلی کامل ۳۳ بیمارستان نوار غزه شده است، اظهار داشت: پس از گذشت حدود ۸ ماه از حملات و تجاوزات دشمن، برخی مناطق به مرحله قحطی رسیده‌اند.

در همین رابطه، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ کشتار در غزه مرتکب شده‌اند که طی آن، ۸۲ نفر شهید و ۲۳۴ نفر زخمی شدند‌.

این وزارتخانه در جدیدترین آمار خود امروز اعلام کرد  در نتیجه حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تاکنون دستکم ۳۵ هزار و ۱۷۳ فلسطینی شهید و بیش از ۷۹ هزار و ۶۱ نفر زخمی شدند که بیشتر آنها از کودکان و زنان هستند.

نخست وزیر قطر نیز امروز در سخنانی اعلام کرد بازسازی غزه مستلزم ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار پول است.

متن این خبر در الجزیره

نظر شما