شناسهٔ خبر: 66661146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تصمیم دولت برای ادامه طرح یارانه تشویقی و کالابرگ الکترونیکی/ تکلیف سهام عدالت جاماندگان مشخص شد تصمیم دولت برای ادامه طرح یارانه تشویقی و کالابرگ الکترونیکی/ تکلیف سهام عدالت جاماندگان مشخص شد

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه مشوق‌های تولیدی در قانون تامین مالی و زیرساخت‌ها در نظر گرفته شد، گفت: سیاست‌هایی مانند ارز ترجیحی و پرداخت یارانه و کالابرگ الکترونیکی ادامه خواهد داشت. سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولتی در نشست خبری امروز خود در

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه مشوق‌های تولیدی در قانون تامین مالی و زیرساخت‌ها در نظر گرفته شد، گفت: سیاست‌هایی مانند ارز ترجیحی و پرداخت یارانه و کالابرگ الکترونیکی ادامه خواهد داشت.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولتی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و نومشمولان گفت: سال گذشته بسته سهامی که برای واگذاری به نومشمولان تدارک دیده شده بود، از سوی سازمان خصوصی تهیه شد اسامی نومشمولان هم تهیه شد اما مانع حقوقی انتقال سهام وجود داشت.

سخنگوی اقتصادی در پاسخ به سوالی درباره هجمه‌های سیاسی به سیاست ارز ترجیحی گفت: انتقادهای کارشناسی و منصفانه نعمت است و دولت از نقدهای کارشناسی استقبال می‌کند؛ به خصوص نقدهای ایجابی که حاوی پیشنهادات گره گشاست. تجربه سیاست گذاری عمومی به ما نشان می‌دهد هر مساله صرفاً یک راهکار ندارد و می‌توان با استفاده از عقل جمعی، راه‌های مختلف و مسیری که کم هزینه تر است را انتخاب کنیم چون هر پیشنهادی نقاط ضعف و قوت خودش را دارد.

او ادامه داد: نظر مجموعه دولت برای کمک به معیشت مردم، سیاست‌هایی مانند ارز ترجیحی و پرداخت کالابرگ الکترونیک بوده است. این سیاست‌ها موجب شد مردم در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ شرایط نسبتاً مناسب‌تری را نسبت به گذشته شاهد بودند. این سیاست‌ها با توجه به اینکه هنوز سیاست جایگزین بهتری پیشنهاد نشده است همچنان در دستور کار دولت است چون این سیاست هم مصوبه مجلس است و هم مورد تأیید دولت؛ بنابراین فعلاً ادامه پیدا خواهد کرد.

وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سال گذشته بسته سهامی که برای واگذاری به نومشمولان تدارک دیده شده بود از سوی سازمان خصوصی تهیه شد و اسامی نومشمولان هم تهیه شد اما مانع حقوقی انتقال سهام وجود داشت.

او افزود هفته گذشته جلسات جدیدی را به ریاست معاون اول رییس‌جمهور شروع کردیم تا امسال به توافق حقوقی در داخل دولت برسیم که خبر آن به زودی اعلام می‌شود. 

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص  بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت:  قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود؛ ابلاغ آن ظرفیت‌های جدیدی را به وزارت راه‌وشهرسازی می‌دهد و این قانون نقش تنظیم‌گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.

او اظهار کرد: اجرای این قانون نقش بسیار موثری را در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد چراکه پیش از این، در فصل اجاره با مشکلات زیادی روبرو بودیم اما با اجرای این مصوبه، وزارت راه و شهرسازی با اقتدار بیشتر و  با ضمانت اجرایی بیشتری آن را اجرا می‌کند.

خاندوزی گفت: در اجرای قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن، تشویق‌های بسیار زیادی از جمله معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: موضوع اتمام واحدهای مسکن مهری که از ۱۲ سال گذشته راکد مانده بودند را دولت در دستورکار خود قرار داده است. همچنین عرضه زمین به متقاضیان از جمله موارد اجرایی دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن  بوده است.

منبع: sharghdaily-930684

نظر شما