شناسهٔ خبر: 66661043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار زاده کمند خبر داد

آموزش بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از ابتدای تشکیل قرارگاه مهارت آموزی + فیلم

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: از ابتدای تشکیل قرارگاه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر را تحت پوشش مهارت‌های تخصصی و عمومی قرار دادیم که سهم مهارت‌های تخصصی حدود ۷۶۸ هزار نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار زاده کمند، فرمانده قرارگاه مرکز مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش استانی مهارت تا اشغال کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: بخش اعظمی نزدیک به ۶۵ درصد از جوانان این کشور به شکلی وارد خدمت وظیفه می‌شوند و مابقی هم معافیت‌های کفالت و پزشکی و ... می‌گیرند. این ۶۵ درصد جوان اگر موفق به کسب این مهارت‌ها شوند قطعا می‌تواند در کشور تحول بزرگی را ایجاد کند.

وی افزود: اطمینان بخشی از حسن اجرای فرآیند‌ها و فعالیت‌های مهارت آموزی با هوشمندسازی سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات و ارتباطات که در حال حاضر ما معتقدیم کیفیت بخشی به این دوره‌ها و نهادینه سازی آن‌ها و اجرای مناسب و مطلوب این دوره‌ها منوط به این است که این سامانه جامع را در ارتباط هماهنگ با سامانه‌های جامع دستگاه‌های اجرایی در کشور بتوانیم مستقر کنیم که اقدامات خوب و موثری در این زمینه انجام گرفته است که جا دارد تشکر کنم از سازمان‌ها به ترتیب اولویت کاری که انجام دادند، در سپاه پاسداران که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بالای نود درصد را داشتند. در وزارت دفاع و نیروی زمینی ارتش و فراجا که به نسبت پیشرفت کار داشتند و امیدواریم در چند روز آینده این کار را اتمام برسد.

سردار زاده کند گفت: آنچه که ما در طرح جامع دنبال می‌کنیم این است که ما هم برای قبل از خدمت، بعد از خدمت، حین خدمت و اوقاعت فراغت این جوانان برنامه ریزی داریم چه در حوزه مهارت آموزی و چه در حوزه تسهیل گری برای اشتغال.

<div id="video-display-embed-code_2276398" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1146423/2276398?width=400&height=300"></script></div>



وی افزود: از ابتدای تشکیل قرارگاه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ بالای یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر را تحت پوشش مهارت‌های تخصصی و عمومی قرار دادیم که سهم مهارت‌های تخصصی حدود ۷۶۸ هزار نفر است.

سردار زاده کمند ادامه داد: مهارت‌های عمومی هم که یک بسته مهارت‌های عمومی ۵ گانه است حدود ۶۸۰ هزار نفر این مهارت‌ها را طی کردند اگر بخواهیم به تفکیک رشته‌های شغلی و تخصص‌ها بیان کنیم ۳۶۷ هزار نفر صرفا مهارت‌های فنی حرفه ای، ۲۵۴ هزار مهارت‌های کشاورزی و حدود ۲۳، ۲۴ هزار مهارت‌های فناوری اطلاعات، ۹۹ هزار نفر مهارت‌های فرهنگی و ۲۲ هزار نفر مهارت ورزشی و گردشگری و صنایع دستی ۵۲۰ نفر طی کردند که گردشگری مهارت تازه تاسیس است.

 

<div id="video-display-embed-code_2276400" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1146423/2276400?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما