شناسهٔ خبر: 66660979 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

سازمان توسعه منابع انرژی با شورای عالی توسعه صنایع دریایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

تحریریه جهان صنعت نیوز

سازمان توسعه منابع انرژی ( توان ) و شورای عالی توسعه صنایع دریایی درآخرین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی ، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس صنعت جهان صنعت نیوز، با توجه به سیاست های کلی کشور در توجه به سواحل ، دریاها و بنادر کشور و توسعه آن با رویکرد توسعه صنایع و اقتصاد دریا محور ، تفاهم نامه ای بین این سازمان و شورای عالی توسعه صنایع دریایی منعقد شد .

توسعه فناوری های انرژی های نوین در مناطق دریایی و ساحلی و اجرای طرح های انرژی نوین در فراساحل ، تمرکز بر فناوری های نوین ذخیره سازهای انرژی و برقی سازی زیرساخت های حمل و نقل در جزائر و سواحل ، توسعه زنجیره ارزش فلزات کمیاب و ارزشمند از منابع دریایی خصوصاً فلز لیتیوم و نیز تامین انواع باتری و ذخیره سازهای صنعتی مورد نیاز صنایع دریایی از جمله موضوعات این تفاهم نامه بوده است .

در آیین امضاء این تفاهم نامه ، مهندس افشین نادری شریف ، مدیرعامل سازمان توان ، تنوع سبد محصولات سازمان توان در تامین نیاز صنایع کشور را یادآور شد و افزود : ما امروز به درجه ای از توانمندی در تولید ذخیره سازها رسیده ایم که قادریم نیاز صنایع کشور ، اعم از خودرویی ، حمل و نقل ، ریلی ، هوایی ، شناوری ، مخابراتی ، پالایشگاه ها و پتروشیمی را  تامین نماییم .

مهندس نادری شریف از دستاورد جدید سازمان توسعه منابع انرژی توان در تولید و تامین باتری های مورد نیاز نیروگاه ها و پتروشیمی ها با فناوری نیکل کادمیوم  که در این نمایشگاه رونمایی شد خبر داد و گفت : این باتری جدید که مورد نیاز شرکت ملی پخش و پالایش نفت بوده ، پس از تولید به این شرکت تحویل داده خواهد شد و به عبارتی ، کشور را از واردات این نوع باتری بی نیاز خواهد کرد .

مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی ، استقبال خوب از نمایشگاه نفت و حضور پر تعداد صنایع و تولید کنندگان داخلی را مایه افتخار و مباهات برشمرد و بیان داشت : حضور پر شور صنایع و تولید کنندگان داخلی ، میزان عمق بومی سازی تجهیزات مرتبط با نفت و گاز در کشور را بیش از پیش جلوه گر می سازد . 

گفتنی است این تفاهم نامه با حضور مهندس افشین نادری شریف ، مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی توان و مهندس محمد مهدی سالاری ، رئیس دبیرخانه شورای عالی توسعه صنایع دریایی، نهایی و به امضاء رسید .

نظر شما