شناسهٔ خبر: 66660478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود

19 دی آنلاین: مدیر عامل سازمان نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) از آغاز مطالعات طرح جامع پیرامون حرم با گستره مساحتی ۴۰۰ هکتاری خبر داد.

صاحب‌خبر -
علیرضا خاکی با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در اطراف حرم با نگاه‌های بخشی شروع‌شده که شامل طرح میدان شهید مطهری، طرح میدان بزرگ امام خمینی (ره) و طرح ساماندهی قبرستان نو است، اظهار کرد: یک طرح جامع پیرامون حرم در حال تهیه شدن است تا این پروژه‌ها را با یکدیگر هماهنگ کند و به رویکرد مدیریت شهری در پیرامون حرم یک پیوستگی و راهبری دهد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز طرح‌هایی در این زمینه تهیه‌شده است، افزود: برخی پروژه‌ها خیلی بزرگ‌مقیاس دیده‌شده و به برخی بخش‌ها توجه کمتری شد و قسمت‌هایی از اطراف حرم بدون برنامه رها شدند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) از آغاز تهیه این طرح توسط مشاور خبر داد و خاطرنشان کرد: تدوین این طرح حدود ۶ تا هشت ماه زمان می‌برد، و با توجه به ناهماهنگی ۳۰ یا ۴۰ طرح اطراف حرم در یک گستره ۴۰۰ هکتاری باید با یکدیگر هماهنگ شوند.
خاکی ادامه داد: طرح جامع شهر قم، طرح جامع حرم مطهر، طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک و طرح‌های متفاوت شهرسازی تهیه‌شده برای بلوک‌های این منطقه و الزامات خدماتی و فرهنگی در این طرح مدنظر است.

نظر شما