شناسهٔ خبر: 66659293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آخرین خبر از کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلی آخر هفته/ دولت با کاهش ساعت کاری موافقت کرد آخرین خبر از کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلی آخر هفته/ دولت با کاهش ساعت کاری موافقت کرد

به گزارش شبکه شرق، لایحه کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت. نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده است. «عبدالرضا مصری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، لایحه کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده است.

«عبدالرضا مصری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه) صحن مجلس را بر عهده داشت، در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه اصلاح ماده «۸۷» قانون مدیریت خدمات کشوری موسوم به افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات، اظهار کرد: دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت، به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده است.

گفتنی است، دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کاهش ساعت کاری هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت را آورده بود که اکنون و طبق گفته نایب رئیس مجلس، با کاهش ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده است.

همچنین مصری در ادامه جلسه و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس، گفت: تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی یعنی کسانی که از طریق دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته می‌شوند، مشمول کاهش ساعت کاری در هفته خواهند شد.

بررسی لایحه کاهش ساعات کاری و افزایش تعطیلات آخر هفته به کجا رسید؟

لایحه کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته در جلسه علنی امروز مجلس هم به جایی نرسید و ادامه رسیدگی به آن به جلسات آینده موکول شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس به ادامه بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موسم به کاهش ساعات کاری در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته پرداختند.

کاهش ساعت کاری زنان به ۲۰ ساعت در هفته

در این جلسه وکلای ملت چندین پیشنهاد مطرح کردند که یک پیشنهاد درباره کاهش ساعت کاری کارمندان خانم به حداکثر ۲۰ ساعت در هفته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این استدلال که این پیشنهاد منجر به کاهش حضور بانوان در دستگاه‌های دولتی خواهد شد، مخالفت کردند.

در ادامه یک پیشنهاد دیگر در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شد مبنی بر اینکه کارمندان یک چهارم ساعت کاری خود در هفته را به صورت دورکاری انجام دهند؛ حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس در این مورد، گفت: فراهم کردن بستر دورکاری یک ابتکار و تحول در نظام اداری کشور است و میزان بهره‌وری کارمندان را ارتقا می‌دهد.

در مقابل، سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در مخالفت با این پیشنهاد، بیان کرد: الان ساعت کاری ۴۴ ساعت در هفته و به صورت حضوری است که آن طور که باید و شاید بازدهی نداریم و اگر ساعت کاری باز هم کاهش یابد و دورکاری هم مطرح شود، اوضاع بدتر می‌شود. در نهایت این پیشنهاد هم در مجلس رأی نیاورد.

منبع: sharghdaily-930659

نظر شما