شناسهٔ خبر: 66658255 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

درباره قیمت قبر حاشیه‌سازی کردند/ قبر برای «دفن روز» رایگان است درباره قیمت قبر حاشیه‌سازی کردند/ قبر برای «دفن روز» رایگان است

به گزارش شبکه شرق، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که قبر برای دفن روز، رایگان است، گفت:‌ فردی که می‌خواهد قبر را پیش‌خرید کند، باید هزینه‌های آن را بپردازد. مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز دویست‌وسی‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که قبر برای دفن روز، رایگان است، گفت:‌ فردی که می‌خواهد قبر را پیش‌خرید کند، باید هزینه‌های آن را بپردازد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز دویست‌وسی‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز «سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳» شورا اظهار کرد: در این جلسه در نخستین دستور جلسه موضوع گزارش حسابرس درباره تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شورا و شهرداری تهران قرائت خواهد شد. به این ترتیب هم گزارش حسابرس و هم گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در صحن علنی ارائه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: پس از آن تکالیفی که برای شهرداری تهران تعیین خواهد شد در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتا به تصویب می‌رسد. در جلسه امروز چند لایحه خدمات قابل ارائه مراکز شهرداری تهران برای خانواده‌ها و همچنین بهای خدمات فرهنگی مورد بررسی اعضای شورا قرار می‌گیرد و پس از آن نیز در صورت وجود وقت نام‌گذاری‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری جلسه با معاونت حمل و نقل ترافیک با چند تن از اعضای شورای شهر تهران گفت: من در این جلسه حضور نداشتم؛ اما می‌دانم که کمیسیون‌های شورا مرتبا جلساتی را با معاونت حمل و نقل برگزار می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بهره‌برداری از پایانه جدید شرق نیز گفت: زمانی که برای خاتمه این پروژه گذاشته بودند نزدیک شده اما قراردادهایی باید منعقد شود تا موضوع رفتن شهروندان و سایر امکانات به این پایانه زودتر محقق شود و مشکل حل و فصل شود. این پروژه مشکل ریزه‌کاری دارد و قطعا سرپا کردن آن زمان می‌برد.

چمران ادامه داد: پیشنهاد رفتن مترو به این پایانه نیز از قبل مطرح بوده و حتی پیشنهادی ارائه شده بود که خط سه مترو از شهید محلاتی از طریق گردنه قوچک به پایانه شرق برسد. این موضوعات مطرح بوده؛ اما از نظر اجرایی و مطالعاتی هنوز به جایی نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص کاربری پایانه شرق فعلی نیز اظهار کرد: باید به طرح جامع مراجعه کنیم که تصور می‌کنم کاربری «F» یعنی کاربری عمومی و تجاری برای آنجا در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره سه طبقه شدن میدان ونک نیز تصریح کرد: هنوز نقشه‌های این پروژه به شورا ارائه نشده است و معمولا در شهرداری تهران چنین طرح‌هایی به معاونت عمرانی شهرداری ارسال می‌شود و پس از آن برای تصویب به شورا ارائه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش قیمت قبور در بهشت زهرا (س) نیز اظهار کرد: این فضاسازی‌ها شکل گرفته و به رایگان بودن قیمت قبر اشاره نشده است. قیمت قبر مجانی است و هر فردی که بخواهد برای متوفی خود از قبر استفاده کند، قیمت آن مجانی است؛ اما فردی که بخواهد رزرو کند یا پیش خرید کند، باید بهای روز و هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد را بپردازد. هنگامی که فردی قبری را پیش خرید می‌کند ممکن است سال‌ها بعد بخواهد از آن استفاده کند به این ترتیب بهشت زهرا (س) جا دارد اما عملا نمی‌تواند از آنجا استفاده کند و دفنی صورت گیرد. برهمین اساس ظرفیت پر شده اما با این سیاست می‌توان از پرشدگی جلوگیری کرد.

منبع: sharghdaily-930661

نظر شما