شناسهٔ خبر: 66657503 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تاجیک خبر داد

طراحی و ساخت ۱۸ یادمان شهدای گمنام در شهر تهران

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از طراحی و ساخت ۱۸ یادمان شهدای گمنام در شهر تهران خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اظهار کرد: موضوع ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام در فضای عمومی شهر تهران که در اختیار شهرداری تهران است به سازمان بهشت زهرا (س) واگذار شده است.

وی با اشاره به توافقی که با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شده است، افزود: ساماندهی ۶۳ یادمان شهدای گمنام که مردم در پارک‌ها، بوستان‌ها و… به آن دسترسی عمومی دارند، را شهرداری تهران دنبال می‌کند.

تاجیک در توضیح بیشتر اظهارکرد: به جز اینکه برای بعضی از فضا‌هایی که جدیداً شهید گمنام دفن شده باید یادمان طراحی و ساخته شود، یادمان شهدایی که از قبل ساخته شده‌اند هم بازپیرایی خواهند شد.

وی افزود: از وقتی در بعضی از بوستان‌ها شهید گمنام دفن شده، مردم به قصد زیارت، برگزاری مراسم و برنامه‌های فرهنگی کنار شهدا حضور پیدا می‌کنند و ایستگاه صلواتی آنجا برپا می‌کنند. بعضاً نماز جماعت و حتی مراسم عقد و برخی آئین‌های دیگر در مناسبت‌های خاص هم در کنار یادمان شهدای گمنام برگزار می‌شود.

تاجیک تصریح کرد: بنا داریم با کمک مجموعه‌های مرتبط در شهرداری مانند سازمان مشاور در معاونت فنی و عمران، شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی، سازمان زیباسازی و با محوریت اجرایی مناطق شهرداری فرصت‌های خدمتگزاری، برنامه‌های فرهنگی، ابنیه و زیباسازی یادمان‌ها را جلو ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ یادمان شهدای گمنام در حال ساخت قرار دارد، ۱۰ یادمان هم در دستور کار برای طراحی قرار دارد.

نظر شما