شناسهٔ خبر: 66657328 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

روایت خبرگزاری اصولگرا از شانس بالای قالیباف برای نشستن بر صندلی ریاست؛ اکثر نمایندگان موافق‌اند

تسنیم نوشت: با مشخص شدن تکلیف 45 کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم در دور دوم انتخابات، لیست 290 نفر نمایندگان مجلس آتی برای ورود به خانه ملت تکمیل شد. با پیگیری‌های بیشتر خبرنگار تسنیم از منتخبین مجلس آینده مشخص شده است که اکثر نمایندگان، موافق ریاست محمدباقر قالیباف هستند.

صاحب‌خبر -
روایت خبرگزاری اصولگرا از شانس بالای قالیباف برای نشستن بر صندلی ریاست؛ اکثر نمایندگان موافق‌اند
کد خبر: 660252
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۱۲:۱۳:۲۴

با مشخص شدن تکلیف 45 کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم در دور دوم انتخابات، لیست 290 نفر نمایندگان مجلس آتی برای ورود به خانه ملت تکمیل شد.

به گزارش تسنیم، مجلس دوازدهم 7 خرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد و مهمترین دستور کار روز اول، انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم پیش از این در گزارشی به معرفی 4 کاندیدای اصلی ریاست مجلس پرداخته بود که شامل آقایان محمدباقر قالیباف، علی نیکزاد، مجتبی ذوالنور و منوچهر متکی می‌شد.

با پیگیری‌های بیشتر خبرنگار تسنیم از منتخبین مجلس آینده مشخص شده است که اکثر نمایندگان، موافق ریاست محمدباقر قالیباف هستند.

یکی از این منتخبین به خبرنگار تسنیم گفت که 120 نفر از نمایندگان که تاکنون حضور خود در فراکسیون اکثریت را قطعی کرده‌اند با ریاست آقای قالیباف موافق‌اند.

وی همچنین تأکید کرد که از بین مابقی منتخبین، حدود 115 نفر که شامل 65 نفر از مستقلین و 50 نفر از اصلاح طلبان می‌شود نیز از میان گزینه‌های مطرح برای ریاست، تمایل زیادی به آقای قالیباف دارند.

یکی دیگر از منتخبین مجلس دوازدهم نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم از انصراف علی نیکزاد از کاندیداتوری ریاست مجلس دوازدهم خبر داد و گفت که آقای نیکزاد تمایل بیشتری به حضور در جایگاه نایب رئیسی مجلس دارد.

بنا بر این گزارش، برخی افراد دیگر که تا پیش از این اسامی آنها به عنوان کاندیدای ریاست مجلس مطرح شده بود، با توجه به اینکه احساس می‌کنند شانس بالایی برای بدست آوردن این کرسی ندارند، به دنبال حضور در هیات رئیسه و ریاست کمسیسیون های تخصصی مجلس هستند.

نظر شما