شناسهٔ خبر: 66656063 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

ادامه کاهش قیمت خودرو از ابتدای اردیبهشت

صاحب‌خبر -

به گزارش فرصت امروز به نقل از فرارو، کاهش قیمت خودرو در مقطع فعلی تقریبا از ابتدای اردیبهشت کلید خورد و همچنان روز به روز از ارقام دلخواه و پیشنهادی فروشنده ها آب می رود. این سری عقب نشینی فروشنده ها از عدد و رقم های هفته های گذشته را باید به وقایع بازار ارز و کاهش نسبی نرخ دلار نسبت بدهیم وگرنه خبری از عرضه و دور جدید ثبت نام بابت فروش محصولات خودروسازان داخلی نیست و اخبار مربوط به حذف سامانه یکپارچه ابهامات فراوانی درباره فروش خودرو به نرخ کارخانه ایجاد کرده است. با این حال ریزش ۶۰۰، ۷۰۰ میلیونی قیمت مدل های وارداتی، تنها خبر خوب این روز های بازار خودرو محسوب نمی شود و همزمان شاهد افت ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیونی یکسری از محصولات داخلی مثل دنا و تارا هستیم. بین خودرو های مونتاژی کاهش قیمت ۲۳۰ میلیونی دیگنیتی جلب توجه می کند و با شدت و حدت کمتری همین اتفاق برای امثال جک J۴ و سواری های مثلا اقتصادی داخلی از جمله ساینا و کوییک رخ داده است.

ادامه کاهش قیمت خودرو از ابتدای اردیبهشت

کاهش قیمت خودرو وارداتی

کاهش قیمت خودرو از ابتدای اردیبهشت به این طرف در ارقام پیشنهادی فروشنده های مدل های وارداتی بیشتر جلب توجه می کند.

قیمت سوزوکی سیاز به عنوان مثال در این چند روز ۷۵۰ میلیون تومان ریخته است. فروشنده های سدان وارداتی راساموتور اولین روز های اردیبهشت امسال به طور متوسط با رقمی نزدیک سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون دنبال مشتری می گشتند، اما الان قیمت سوزوکی سیاز در بازار آزاد تا دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون پایین آمده است. ریزشی معادل تقریبا ۲۵ درصد!

شاین مکس که توسط خودروسازان داخلی از گمرک به کشور آمده، درحال حاضر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون قیمت دارد، اما روز های ابتدایی اردیبهشت خرید شاین مکس دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون آب می خورد و حالا این عدد ۶۵۰ میلیون تومان یعنی دقیقا ۲۵ درصد تنزل پیدا کرده است.

تویوتا کرولا به عنوان محصول وارداتی معین خودرو، اوایل اردیبهشت امسال تا چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون قیمت داشت، اما به لطف آرامش نسبی و شکل گرفته در بازار ارز حالا فروشنده ها حاضر به رد کردن تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۳ با قیمتی نزدیک سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هستند. یا مثلا جیلی آزکارا که به عنوان یک خودرو هیبریدی به بازار اضافه شده و از ابتدای اردیبهشت به این طرف حول و حوش ۵۵۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تویوتا لوین ۴۵۰ میلیون تومان و قیمت جتا VS۷ حدود ۴۰۰ میلیون تومان در این مدت ریزش داشته و چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ که شاسی بلند وارداتی سایپاست، ۱۷۰ میلیون تومان ارزان شده است.

خودرو

اول اردیبهشت

24 اردیبهشت

میزان کاهش قیمت

تویوتا کرولا

چهار میلیارد و 250 میلیون تومان

سه میلیارد و 750 میلیون تومان

500 میلیون تومان

تویوتا لوین هیبرید

پنج میلیارد تومان

چهار میلیارد و 550 میلیون تومان

450 میلیون تومان

جتا VS7

سه میلیارد و 400 میلیون تومان

سه میلیارد تومان

400 میلیون تومان

جیلی آزکارا

سه میلیارد و 300 میلیون تومان

دو میلیارد و 750 میلیون تومان

550 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 780 میلیون تومان

170 میلیون تومان

شاین‌مکس

دو میلیارد و 550 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

650 میلیون تومان

سوزوکی سیاز

سه میلیارد و 150 میلیون تومان

دو میلیارد و 400 میلیون تومان

750 میلیون تومان

 

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

برچسب‌ها:

نظر شما