شناسهٔ خبر: 66655249 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استقلال – فولاد | کارشناسی داوری درباره تصمیمات موعود بنیادی فر!

صاحب‌خبر -

شفقنا – تیم فوتبال استقلال با غلبه بر فولاد خوزستان  بار دیگر موفق شد به صدر جدول صعود کند.

به گزارش شفقنا ورزشی، دیدار استقلال – فولاد، با قضاوت موعود بنیادی فر و کمک های علیرضا ایلدروم و محمد عطایی برگزار و به دلیل صحنه منجر به گل استقلال حاشیه ساز شد.

صحنه ی حساس در دقیقه ۲۴: 

در پی برخورد بازیکن فولاد، بازیکن استقلال تعادل خود را در محوطه جریمه فولاد از دست داد و مهرداد محمدی معتقد به خطای پنالتی بود.

محمدی: برخورد عادی بود و نمی توانست پنالتی باشد. میرزابیگی: خطایی رخ نداد.

صحنه ی حساس در دقیقه ۵۲: 

اعتراض بازیکنان فولاد به اعلام کرنر منجر به گل اول استقلال

محمدی: تشخیص برخورد توپ با بازیکن فولاد از تصویر تلویزیونی دشوار است و باید به تصمیم بنیادی فر با توجه به نزدیکی اش به صحنه اعتماد کرد. نوذر رودنیل: از زاویه تصویر تلویزیونی کرنر ندیدم.جواد فهیمی راد: کرنر نشد. نوید مظفری: اشتباه داور زمینه‌ساز تک گل استقلال برابر فولاد و پیروزی این تیم بود. کرنری که به گل استقلال منجر شد از نگاه این کارشناس داوری به اشتباه به سود استقلال اعلام شده بود.  میرزابیگی: از صحنه ای که دیدیم کرنری رخ نداد. تورج حق وردی: داور به صحنه نزدیک بود و باید به تصمیم او احترام گذاشت. محسن ترکی: اعلام کرنر صحیح بود.

 ابراهیم میرزابیگی: ابراهیم میرزابیگی درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار استقلال – فولاد خوزستان اظهار داشت: متأسفانه باز هم اشتباهات داوری در یک صحنه مشکوک رخ داد و یک تیم باخت. در این زاویه‌ای که ما دیدیم صحنه مشکوک بود و توپ به پای بازیکن فولاد برخورد نکرد و کرنری رخ نداد. در ادامه همین صحنه هم استقلال با ضربه کرنر به گل رسید. وی ادامه داد: در دقیقه ۲۵ هم در یک صحنه مهرداد محمدی در محوطه جریمه روی زمین افتاد که استقلالی‌ها اعتراض داشتند، اما در این صحنه داور به درستی تصمیم به ادامه بازی گرفت و اتفاقی رخ نداد.

تورج حق وردی: تورج حق وردی کارشناس داوری در رابطه با قضاوت موعود بنیادی فر در این دیدار اظهار داشت: قضاوت خوبی را از بنیادی فر شاهد بودیم و صحنه خاصی در محوطه جریمه دو تیم رخ نداد و سوت‌هایی که داور زد درست بود. او در خصوص ضربه کرنری که برای استقلال شکل گرفت و تبدیل به گل شد، گفت: در تصاویر تلویزیونی توپ به پای بازیکن فولاد برخورد نکرد اما از آنجایی که داور نزدیک به صحنه بود قطعاً دقت بیشتری داشته و باید به تصمیم او احترام گذاشت. حق وردی تصریح کرد: در نیمه اول هم مهرداد محمدی مهاجم استقلال در محوطه جریمه نساجی سرنگون شد که ادامه بازی تصمیم درستی بود و خطایی صورت نگرفت.

 نوذر رودنیل: نوذر رودنیل، درباره اینکه سرنگون شدن مهرداد محمدی در محوطه جریمه فولاد خوزستان پنالتی بود یا موعود بنیادی‌فر تصمیم درستی گرفت که اعتقادی به پنالتی نداشت، اظهار کرد: بنیادی‌فر به صحنه نزدیک بود و به درستی تشخیص داد خطایی صورت نگرفته است. اگر داور بخواهد چنین برخوردهایی را پنالتی بگیرد باید به اندازه انگشتان دو دست در یک بازی پنالتی بگیرد. بازیکن استقلال نتوانست تعادل خود را حفظ کند و مدافع فولاد فشاری به او نیاورد که پنالتی باشد. رودنیل در مورد اینکه سر به سر شدن امید حامدی‌فر و لوکاس کاندیدو که برای بازیکن استقلال کارت زرد به همراه داشت، تصمیم درستی از سوی داور بازی بود، تصریح کرد: هر دو بازیکن برای زدن توپ به هوا پریدند که بازیکن استقلال روی بازکن فولاد خطا کرد. تصمیم داور برای دادن اخطار درست بود و خطا آن قدر شدت نداشت که بنیادی‌فر نیاز به نشان دادن کارت قرمز به حامدی‌فر داشته باشد. ضمن اینکه رودنیل در مورد کرنری که منجر به گل استقلال شد، عنوان کرد: از زاویه‌ای که در فیلم بازی مشهود بود کرنر برای استقلال ندیدم.

جواد فهیمی راد:  جواد فهیمی راد در مورد اینکه گلی که استقلال به ثمر رساند از روی کرنری به دست آمد که بازیکنان فولاد خوزستان معتقد بودند داور به اشتباه اعلام کرنر کرده، اظهار کرد: این صحنه نیاز به کارشناسی داوری ندارد. هر شخصی که فوتبال دیده باشد به سادگی تشخیص می‌دهد که توپ به بازیکن فولاد نخورد و نباید برای استقلال اعلام کرنر می‌شد که تشخیص کمک داور که به داور اول اعلام کرد، کرنر بود.

 حسین عسگری: رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است که اشتباه داور در اعلام کرنر در بازی استقلال و فولاد خوزستان تاثیر مستقیمی روی نتیجه بازی نداشته است. رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: بدشانسی داوربود که همان کرنربحث برانگیز تبدیل به گل شد و اعلام اشتباه کرنر تاثیر مستقیمی روی نتیجه بازی ندارد. حسین عسگری ، در مورد نحوه قضاوت موعود بنیادی فر در نیمه دوم بازی استقلال و فولاد خوزستان اظهار داشت: داوری مسابقه در نیمه دوم هم مشکل خاصی نداشت اما یک ضربه کرنری که داور اعلام کرد و پر حرف و حدیث شد. این کرنر را هم کمک داور اعلام نکرد و خود داور آن را تشخیص داد. وی افزود: اعلام اشتباه کرنر تاثیر مستقیم داوری بر روی نتیجه بازی ندارد زیرا گاهی ممکن است در یک مسابقه چندین و چند کرنر زده شود البته این هم از بدشانسی داور مسابقه بود که همان کرنر پرحرف و حدیث تبدیل به گل سه امتیازی بازی شد.

نظر شما