شناسهٔ خبر: 66653644 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۵۱۷۳ نفر

شهادت بیش از ۸۰ نفر در بمباران نوار غزه طی ساعات گذشته و حمله موشکی مقاومت فلسطین در غزه به شهرک اشغالی عسقلان در روز ۲۲۱ طوفان الاقصی از مهمترین تحولات اراضی اشغالی فلسطین است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رژیم اسرائیل بامداد امروز سه شنبه با بمباران مناطق مختلف در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هشت مورد جنایت علیه فلسطینیان مرتکب شد که در اثر آن بیش از 80 تن به شهادت رسیدند و با شهادت این تعداد شمار شهدای نوار غزه به بیش از 35 هزار نفر افزایش یافت.

علی رغم بیش از هفت ماه جنگ و ادعای رژیم اسرائیل مبنی بر اشغال شمال و مرکز نوار غزه، مقاومت فلسطین در غزه شهرک عسقلان را با موشک و راکت از شمال نوار غزه هدف قرار داد که در نوع خود موجب شگفتی بوده و دلیل دیگری بر اینکه مقاومت در این بخش از غزه همچنان حضور دارد و این چیزی است که صهیونیستها به آن اذعان کرده‌اند.

مهمترین تحولات روز 221  عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*******************************************************

10:09- حماس: ازسرگیری مذاکرات مشروط به پذیرش شروط مقاومت است

یک مسئول حماس با تاکید بر اینکه اداره غزه یک موضوع کاملا فلسطینی است گفت صهیونیست‌ها و در راس آن نتانیاهو از روز اول مذاکرات به دنبال آتش‌بس نبودند و مذاکرات به بن‌بست رسید و اگر شرایط مقاومت را بپذیرند ما آماده ورود به هر مذاکره ای هستیم.

10:04- چند عملیات گردان‌های القسام علیه اشغالگران صهیونیست

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس  اعلام کرد که در چند عملیات رزمندگانش، در اطراف رفح، یک تانک و یک نفربر منهدم شده و محل تجمع نظامیان صهیونیست در داخل گذرگاه رفح هدف حملات خمپاره‌ای مقاومت قرار گرفته است.

09:23- دیده‌بان حقوق بشر مجددا خواستار تحریم اسرائیل شد

یک سازمان برجسته حقوق بشری با اعلام اینکه اسرائیل بدون هشدار قبلی امدادگران و کاروان‌های آنها را در غزه هدف قرار می‌دهد و از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند خواستار تحریم این رژیم و توقف ارسال سلاح برای آن شد.‌

09:27- افزایش شمار شهدای نوار غزه

وزارت بهداشت نوار غزه امروز سه شنبه اعلام کرد که آمار شهدای حملات رژیم اسرائیل به غزه از 7 اکتبر (15 مهرماه) به 35173 شهید و 79061 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 8 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 82 نفر به شهادت رسیده و 234 نفر مجروح شده‌اند.

09:02- ادعای روزنامه آمریکایی: مصر درصدد کاهش روابط خود با اسرائیل است

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا به نقل از چند مسئول مصری مدعی شد که قاهره بعد از حمله ارتش اسرائیل به رفح و استقرار در محور صلاح الدین (مرز بین مصر و غزه) در حال بررسی کاهش روابط دیپلماتیک خود با تل‌اویو است.

09:00- سرنگون کردن کوادکوپتر اسرائیلی با سنگ

جوانان فلسطینی در شهرک «بیت عوا» واقع در کرانه باختری یک دستگاه کوادکوپتر جاسوسی نظامیان صهیونیست را با سنگ هدف قرار دادند.

08:54- فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک عسقلان

رسانه های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار شلیک موشک در شهرک عسقلان واقع در مجاورت شمال نوار غزه خبر دادند. علی رغم بیش از هفت ماه جنگ و ادعای رژیم اسرائیل مبنی بر اشغال شمال و مرکز نوار غزه، این موشک‌ها و راکت‌ها از شمال نوار غزه شلیک شده است و دلیل دیگری بر اینکه مقاومت در این بخش از غزه همچنان حضور دارد و این چیزی است که صهیونیستها به آن اذعان کرده‌آند.

08:42- نظامیان صهیونیست مسجدی در خانیونس غزه را کاملا ویران کردند

نظامیان رژیم اسرائیل در ادامه تخریب‌ زیرساخت‌های نوار غزه، مسجد خانیونس در جنوب این منطقه را بعد از بمب‌گذاری کاملا ویران کردند.

08:40- هدف قرار دادن غیرنظامیان و کودکان در نوار غزه

رژیم اسرائیل شب گذشته تعدادی از منازل مسکونی را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در اثر آن شماری شهید و یا زخمی شده‌اند. نیروهای امدادی در رفح توانستند یک نوزاد را بعد از ساعت‌ها تلاش‌، از زیر آوار زنده بیرون بیاورند.

08:25- آمار تکان‌دهنده از 220 روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه

رژیم اشغالگر طی حدود 8 ماه جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه، به شکل سیستماتیک برای نابودی همه نشانه‌های زندگی در این منطقه و از بین بردن هویت فلسطینی‌ها تلاش و از هیچ اقدام وحشیانه‌ای به این منظور دریغ نکرده است.

06:36-  20 شهید در بمباران صهیونیست‌ها به منزلی در اردوگاه النصیرات

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در بمباران رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه 20 فلسطینی شهید شدند.

بر اساس گزارش منابع فلسطینی، این ساختمان سه طبقه آوارگان فلسطینی را در خود جای بود که هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت.

06:12- حمله توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

منابع محلی فلسطینی از حمله توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به محله الزیتون در جنوب شرق و اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره از حمله توپخانه ای شدید و تیراندازی‌های گسترده در مرکز و شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

همچنین پیکر تعدادی از شهدا در پی بمباران مدرسه آوارگان فلسطینی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه از زیر آوار خارج شدند.

05:53- حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات اشغالی

مقاومت اسلامی عراق از دو حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر اشغالی ایلات در اراضی اشغالی خبر داد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی در عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری و نیز در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتار و قتل عام رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، شامگاه دوشنبه 13 / 5 / 2024  یک هدف حیاتی در ایلات «ام الرشاش» در سرزمین‌های اشغالی را با استفاده از دو پهپاد از نوع « الأرفد » که برای اولین بار در این حملات به کار گرفته شده، هدف قرار داد.

در این بیانیه بر تداوم این حملات برای در هم کوبیدن مواضع و محل استقرار نظامیان صهیونیست (تا پایان تجاوز صهیونیست‌ها به غزه) تاکید شده است.

نظر شما