شناسهٔ خبر: 66651028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه ها/ بررسی «آرمان امروز» درباره مرگ کادر درمان بر اثر سندروم کاروشی/ نگاه «آرمان ملی» به شاخص‌های ملی و جهانی درباره فقر

صاحب‌خبر -

شفقنارسانه_ صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنا رسانه، ««رزیدنت‌ها» مرگ خودخواسته یا سندروم کاروشی؟!» تیتر روزنامه آرمان امروز است که سعی کرد در گفتگو با کارشناسان به بررسی دلایل مرگ کادر درمان بپردازد. یک کارشناس به این روزنامه توضیح داد: « اگر اشتباه نکنم در سال ۹۵ ما بالای ۱۰ مورد مرگ پرستاران را تجربه کردیم که که یکباره دچار مرگ ناگهانی می‌شدند. این سندرم «کاروشی» یا پدیده مرگ در اثر کار زیاد است. در آن زمان رئیس سازمان آقای دارابی بودند و من قائم مقام ایشان بودم، پس از اعلام هشدار ما به وزارت بهداشت، آنها گفتند که سند بیاورید که این افراد سندرم کاروشی داشتند!. اما پس از ۸ سال آنچه که حالا شاهد آن هستیم این است که تعداد مرگ ناگهانی کم نبوده و این روال هر روز افزایش پیدا می‌کند. مرگ جوان بیست ساله که هیچگونه زمینه قبلی ندارد، چه دلیلی دارد؟ آن جوان رزیدنت یا پرستار رفته بخوابد و دیگر بیدار نشده و از این موارد چندین بار رخ داده است.»

«جان گرفتن فقر در اقتصاد بیمار» تیتر روزنامه آرمان ملی است که در گزارشی به شاخص‌های ملی و جهانی درباره فقر پرداخت. این روزنامه نوشت: «شاخص‌های خط فقر در کشورها با یکدیگر متفاوت است و اغلب با توسعه کشورها بازنگری می‌شود، در تحقیقات صورت گرفته اعلام خط فقر در کشورهای ثروتمند با فقیرتر متفاوت است، برای جمع‌آوری و مقایسه نرخ‌های فقر در بین کشورها، از آستانه‌های فقری استفاده می‌شود که استانداردهای واقعی زندگی یکسان در هر کشور را نشان می‌دهد. دلایل گسترش فقر در یک کشور پیچیده و چند وجهی است. برخی از عوامل کلیدی در ایجاد فقر در بسیاری از کشورها از جمله ایران شامل مواردی چون؛ نابرابری درآمدها، فقدان آموزش و مهارت شخص، بیکاری و اشتغال، تخصیص ناکارآمد منابع، نرخ فساد و اختلاس‌ها، توزیع نابرابر ثروت‌ها و… می‌شود. خط فقر 2. 15 دلار در روز که نشان‌دهنده ارزش خطوط فقر ملی در برخی از فقیرترین کشورهاست، اغلب به عنوان خط فقر شدید شناخته می‌شود. بانک جهانی همچنین برای کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین، خط فقر معمولی 3. 65 دلار در روز و برای کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا، خط فقر 6. 85 دلار در روز را در نظر گرفته است.»

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….

نظر شما