شناسهٔ خبر: 66646770 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

در اینستاگرام مطرح شد؛

پیمان معادی: از معلمین می‌خواهم افعی تهران را تا انتها دنبال کنند

پیمان معادی به بازتاب سکانس‌ سریال «افعی تهران» واکنش نشان داد و گفت: « شخصیت ناظم مدرسه در این سریال به عنوان یک شخصیت ساختگی به هیچ‌وجه پرچم‌دار تمام شاغلین نظام آموزشی کشور نیست»

صاحب‌خبر -
پیمان معادی: از معلمین می‌خواهم افعی تهران را تا انتها دنبال کنند

 قسمت هشتم سریال «افعی تهران»، آرمان بیانی در جریان ساخت فیلم با ناظم دوران مدرسه خود روبه‌رو می‌شود و برای گرفتن انتقام تنبیه‌های ناظم سابق، به او توهین و در میانه راه از ماشین پیاده‌اش می‌کند؛ سکانسی که بازتاب‌های مختلفی را در میان مخاطبان داشت و به شکایت وزارت آموزش ‌و پرورش از سازندگان این سریال منجر شد.

پیمان معادی به این بازتاب‌ها در صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان داد و نوشت: « استقبال کم‌نظیر تماشاگران از سریال «افعی تهران» و بازنشر سکانس‌های شاخص آن باعث بحث و تبادل نظر میان مخاطبین سریال و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. در این بین مواجهه شخصیت اصلی داستان با ناظم مدرسه‌ای که سابقه تنبیه بدنی دانش‌آموزان را داشته بیش از همه مورد تحلیل قرار گرفته است. 

در پی واکنش وزارت محترم آموزش و پرورش به سریال «افعی تهران» و با پخش گسترده این سکانس در شبکه‌های اجتماعی، کاربران به مرور خاطرات تلخ خود از دوران تحصیل پرداختند.

لزوم توضیح این نکته مایه تعجب عوامل سازنده «افعی تهران» شده که شخصیت ناظم مدرسه در این سریال به عنوان یک شخصیت ساختگی به هیچ‌وجه پرچم‌دار تمام شاغلین نظام آموزشی کشور نیست؛ همان‌طور که شخصیت اصلی سریال به عنوان یک منتقد و کارگردان سینما، روان‌شناسِ قصه، مدیر مهدکودک و سایر شخصیت‌های این مجموعه نمایشی با تمام نقاط ضعف و قوت خود نماد اعضای صنف‌شان به حساب نمی‌آیند.

عوامل ساخت سریال «افعی تهران» از اهمیت نهاد مدرسه و معلم در تربیت مردم یک جامعه آگاه هستند و به خوبی می‌دانند که بعد از خانواده مهم‌ترین نهاد موثر در پرورش افراد یک جامعه، مدرسه است.

گروه سازنده «افعی تهران» از تمام معلمین و دست‌اندرکاران نظام آموزشی کشور دعوت می‌کند تا در کنار عوامل سازنده سریال و همراه با مردم، «افعی تهران» را تا آخرین قسمت دنبال کنند؛ به ایشان اطمینان خاطر می‌دهیم که اعتقاد و باورِ سازندگان این سریال در اهمیت و ارج نهادن به تربیت صحیح فرزندان یک جامعه هم راستا با دغدغه این دلسوزان عرصه آموزش و فعالان حوزه پرورش است.

عوامل سازنده سریال «افعی تهران» ضمن قدردانی از همراهی گسترده تماشاگران از همه مخاطبین دعوت می‌کنند تا در راستای قدردانی از معلمین سختکوش، عالم و فداکاری که آن‌ها را در مسیر رشد فردی و تحصیلی یاری کردند در شبکه‌های اجتماعی با ذکر نام و سال تحصیلی از ایشان به نیکی یاد کنند تا «افعی تهران» بهانه‌ای برای قدردانی از این عزیزان شریف باشد.

همان‌ آموزگاران دلسوزی که سازندگان «افعی تهران» به احترامشان کلاه از سر بر می‌دارند، دستشان را به گرمی می‌فشارند و تحمل لحظه‌ای رنجش خاطر عزیزشان را نخواهند داشت.»

نظر شما