شناسهٔ خبر: 66645547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ابزار جدید هکرهای کره شمالی برای حمله به همسایه جنوبی ابزار جدید هکرهای کره شمالی برای حمله به همسایه جنوبی

به گزارش اکوایران، هکرهای کره شمالی از یک بدافزار جدید و درخور توجه به نام «دوریان» برای حمله سایبری به شرکت‌های کریپتوی کره جنوبی استفاده می‌کنند. این هکرها از این بدافزار جدید برای حملات هدفمند خود بر دست‌کم دو شرکت کریپتو استفاده کرده است. به نوشته کوین تلگراف، این اتفاق از طریق یک حمله مداوم

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، هکرهای کره شمالی از یک بدافزار جدید و درخور توجه به نام «دوریان» برای حمله سایبری به شرکت‌های کریپتوی کره جنوبی استفاده می‌کنند. این هکرها از این بدافزار جدید برای حملات هدفمند خود بر دست‌کم دو شرکت کریپتو استفاده کرده است.

به نوشته کوین تلگراف، این اتفاق از طریق یک حمله مداوم با سوء استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی که به شکل اختصاصی توسط شرکت‌های کریپتو در کره جنوبی استفاده می‌شود، انجام شده است.  

بدافزار دوریان که پیش از این ناشناخته بود، به عنوان یک نصب‌کننده عمل می‌کند و به توزیع انواع مختلف بدافزارها می‌پردازد. این بدافزار می‌تواند شرایط را برای اجرای دستورات ارسال‌شده از سوی هکرها، دانلودهای اضافی و استخراج فایل‌ها فراهم کند.

گروه هکری لازاروس که گزارش‌ها نشان می‌دهد توسط دولت کره شمالی هدایت می‌شود،‌ یکی از معروف‌ترین گروه‌های هکری در جهان است. طبق گزارش‌ها، ‌این گروه موفق شده از سال 2020 تا 2023 میلادی بیش از 200 میلیون دلار ارز دیجیتال را به شکل غیرقانونی به دست آورد.

گروه لازاروس متهم به سرقت بیش از 3 میلیارد دلار از دارایی‌های رمزنگاری‌شده در شش سال منتهی به سال 2023 است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (24 اردیبهشت) از 60 هزار و 779 دلار تا 63 هزار و 238 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 7:30 شب به وقت ایران، 63 هزار و 33 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود هزار و 600 دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 26/02 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 1 درصد افت داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 865 دلار تا 2 هزار و 993 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 7:30 شب به وقت ایران، 2 هزار و 960 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 20 دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 12/06 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود 4 درصد کاهش یافته است.

منبع: ecoiran-63443

نظر شما