شناسهٔ خبر: 66645532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس شاباک: «احساس باخت می کنیم»

صاحب‌خبر -

شفقنا- «رونین بار» رئیس سرویس امنیت عمومی اسرائیل(شاباک یا شین بت) امروز(دوشنبه) گفت: نیروهایش در تامین امنیت برای مردم اسرائیل در روز هفتم اکتبر گذشته شکست خوردند.

به گزارش شفقنا، رای الیوم نوشت: رونین بار که در مراسمی در دفتر مرکزی شاباک سخن می گفت، اظهار کرد:«همه ما احساس می کنیم که همان پوشش امنیتی که همیشه به آن افتخار کرده ایم، در تامین امنیت برای مردم اسرائیل در هفتم اکتبر ناکام ماند.»

وی افزود:«همه ما احساس باخت می کنیم و این احساس را داریم که می توانستیم از وقوع آن حمله جلوگیری کنیم و من به عنوان رئیس شاباک و مسئول فعالیت های آن، این احساس را بیشتر از هر فرد دیگری دارم.»

بار ادامه داد: «ما عمیقا درحال بررسی نقش شین بت در موضوع مقابله با حمله حماس در هفتم اکتبر هستیم. تحقیقی دردناک و مهم است. از این حمله درس خواهیم گرفت و موارد لازم را اصلاح خواهیم کرد. این همان وظیفه ما در قبال مردم اسرائیل و کسانی است که کشته شدند. بدون اعتماد به نهادهای دولت و نیروهای آنها، حق هستی نداریم.»

اسرائیل یکشنبه و دوشنبه سالگرد سربازان رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۴۸ کشته شدند را برگزار کرد. این مراسم شامل سخنرانی ها و دیدار از قبرستان های نظامیان اسرائیلی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی بود.

هفتم اکتبر گذشته همان روزی است که حماس با حمله به غلاف غزه اسرائیل ار غافلگیر کرد. این حمله هزاران کشته ومجروح بین اسرائیلی ها در پی داشت.

متن خبر در رای الیوم

 

نظر شما