شناسهٔ خبر: 66645350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

هشدار به‌ تهرانی‌ها: اطراف رودخانه‌ها اتراق نکنید هشدار به‌ تهرانی‌ها: اطراف رودخانه‌ها اتراق نکنید

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه) هشدار داد و گفت: از مردم درخواست داریم از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند. رامین شمالی افزود: باتوجه‌به هشدار سازمان

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه) هشدار داد و گفت: از مردم درخواست داریم از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

رامین شمالی افزود: باتوجه‌به هشدار سازمان هواشناسی کشور و بر اساس هشدار نارنجی‌رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) لغایت سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی‌شده است که احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، و طغیان رودخانه‌ها وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه منطقه اثر مخاطره کل استان تهران، به‌ویژه ارتفاعات پایتخت و امام زاده داوود (ع)، شمیرانات، پردیس، دماوند و فیروزکوه پیش‌بینی‌شده است، توصیه اکید شرکت آب منطقه‌ای تهران به شهروندان این است که از اتراق و تردد کنار رودخانه‌ها، رود دره‌ها و مسیل‌ها به‌طورجدی اجتناب کنند و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: باتوجه‌به ماهیت فصل بهار هر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد و کم‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان به هشدارها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار برای مردم داشته باشد.

شمالی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای تهران، در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار سیلاب احتمالی در حالت آماده‌باش است افزود: رصد و پایش رودخانه‌های استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع‌رسانی‌های این شرکت به‌منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هشدار احتمال وقوع سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خطرآفرین و حتی مرگبار است.

 

منبع: sharghdaily-930533

نظر شما