شناسهٔ خبر: 66644124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هنر راهکاری مطمئن برای بسط فرهنگ ایثار در کشور است

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به ضرورت حمایت از هنر و هنرمند انقلابی در جامعه اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت هنر مطمئن‌ترین راهکار برای بسط فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان، محمد کرم‌الهی دبیر هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار و جمعی از عوامل اجرایی این جشنواره به دیدار آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده، ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان رفتند.

در این دیدار جمال اسدی، مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان گلستان گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های این جشنواره ارائه کرد.

در ادامه، آیت الله نورمفیدی ضمن قدردانی از تلاش عوامل اجرایی این جشنواره برای اعتلای و بسط فرهنگ ایثار و شهادت، طی سخنانی اظهار کرد: هنر و هنرمند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و نباید از تأثیر هنرمندان در بخش‌های مختلف از جمله سینما، تلویزیون و تئاتر در ترویج این فرهنگ غافل بود.

وی لازمه تحقق انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید و آینده را همت و عزم جدی همگان به ویژه هنرمندان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت و ایثار یکی از اصول و ریشه‌های انقلاب اسلامی است؛ باید با بهره گیری از ظرفیت هنر، آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد.

نورمفیدی افزود: چنانچه هنر تئاتر و مسایلی از این دست در مسیر اسلام و انقلاب قرار گیرند تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف نظام خواهند داشت.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

نظر شما