شناسهٔ خبر: 66643252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

اعلام آمادگی شرکت مهندسی و توسعه گاز برای صدور خدمات فنی و مهندسی به اعضای جی‌ئی‌سی‌اف

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در نشستی با حضور دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف، از اعلام آمادگی این شرکت برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، رضا نوشادی در نشستی تخصصی که با حضور محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف)، و احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با بیان موفقیت‌های بازوی اجرایی صنعت گاز بیان کرد: امیداوریم استفاده از این تخصص‌ها و تجارب به عرصه بین‌الملل نیز راه یابد.

وی با اشاره به آمادگی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برای همکاری حداکثری با کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز برای تحقق برنامه‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: اکنون سهم سازندگان داخلی در تأمین کالای خطوط لوله ۱۰۰درصد، ایستگاه‌های تقویت فشار ۹۲درصد و پالایشگاه‌های گازی ایران ۷۵درصد است که این قابلیت همراه با بهره‌مندی از مهندسان توانمند، توانایی لازم را برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ارمغان آورده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در پایان با اشاره به برنامه‌های آینده این شرکت برای احداث واحدهای تولید هلیوم و بازیافت انرژی، همچنین کاهش و حذف CO۲ و ذخیره‌سازی آن، بر ضرورت همگرایی اعضای مجمع برای دستیابی به تازه‌ترین فناوری‌های روز دنیا تأکید کرد.

نظر شما