شناسهٔ خبر: 66640066 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از رکورد سود هواپیمایی امارات تا شراکت عمان و هند

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الصباح ، الإمارات الیوم، العربی الجدید، الشرق و روسیا الیوم.

صاحب‌خبر -

الامارات الیوم: 

رشد 71 درصدی  سود هواپیمایی امارات

گروه هواپیمایی امارات امروز نتایج مالی این گروه را اعلام کرد که بهترین عملکرد مالی خود را برای سال مالی 2023-2024 ثبت کرد و به رکوردهای جدیدی از نظر سود، درآمد و مانده نقدی دست یافت، مجموع سود هواپیمایی امارات به 18.7 میلیارد درهم رسید که نسبت به سال گذشته 71 درصد افزایش یافته است

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت هواپیمایی امارات در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» گفت: این دستاورد نتیجه چشم‌انداز آینده‌نگر معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر امارات شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است. 

 

العربی الجدید:

 امضا توافق شراکت جامع اقتصادی هند و عمان

عمان با توجه به ارزیابی‌های خود درباره مزایای تجاری، کشورهای خاصی را برای امضای توافقنامه تجارت آزاد انتخاب می‌کند و هند اخیراً در صدر فهرست کشورهایی قرار گرفته است .

عمان سومین شریک تجاری هند است ویک منطقه منحصر به فرد در بندر استراتژیک الدقم برای کالا‌های تجاری به دهلی نو اختصاص داد.

مسقط و دهلی نو در مورد اکثر مسائل در شراکت جامع اقتصادی به توافق رسیده‌اند و مذاکرات احتمالاً به زودی به پایان می‌رسد.

دهلی نو می‌خواهد عوارض گمرکی صادرات به عمان، به ویژه برنج، دارو، نفت و محصولات فولادی را کاهش دهد. همچنین در حال مذاکره برای تسهیل سفر و اقامت متخصصان هندی، به ویژه پزشکان، پرستاران و مهندسان هندی در عمان است.

 

الشرق: 

ظرفیت تولید نفت عراق روزانه بیش از 5.5 میلیون بشکه است

حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق، اعلام کرد که ظرفیت تولید نفت خام کشور در حال حاضر، روزانه بیش از 5.5 میلیون بشکه است اما سهمی که برای عراق در اوپک تعیین شده، تنها روزانه 4 میلیون بشکه است و این کشور سهم واقعی خود در تولید نفت خام را دریافت نکرده است.

عبدالغنی در حاشیه مزایده دولتی در بغداد برای واگذاری 29 پروژه میادین و بلوک‌های اکتشافی نفت و گاز، تاکید کرد که عراق با کشورهای عضو سازمان اوپک هماهنگی دارد و ما به طور کامل به وحدت و یکپارچی اوپک و ثبات نرخ جهانی نفت به گونه‌ای که به تولیدکننده، واردکننده و سرمایه گذار آن کمک کند، اهتمام داریم.

قرار است وزیران نفت کشورهای اوپک پلاس اول ژوئن آینده در وین دیدار کنند.

 

روسیا الیوم: 

جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد دلار برای کمک به مردم غزه

طرف‌های کمک کننده در کنفرانسی در کویت، به ارائه بیش از دو میلیارد دلار کمک به نوار غزه متعهد شدند. این کنفرانس برای جمع‌آوری کمک به غزه توسط سازمان بین المللی خیریه اسلامی و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برگزار شد.

قرار است این کمک ها طی دو سال 2024 و 2025 پرداخت شود و طی دو سال آتی نیز به عنوان نخستین مرحله قابل تمدید، اقدام به جمع آوری کمک شود.

نوار غزه بیش از 200 روز است که هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار می گیرد و بیش از 35 هزار نفر که اکثر آنها غیر نظامی بودند، شهید شدند.

 

الصباح: 

پیشرفت 85 درصدی در کمربند سبز جنوبی کربلا

ناصر حسین الخزعلی، رئیس پروژه کمربند سبز در جنوب کربلا گفت که دستورالعمل‌های عتبه مقدس عباسی، بر اجرای پروژه‌هایی تمرکز دارد که دستاورد‌های زیست محیطی و اقتصادی برای شهر کربلا دارند.

وی گفت که یکی از برجسته‌ترین پروژه‌هایی که توسط عتبه مقدس عباسی راه‌اندازی شده است، پروژه ۲۷ کیلومتری کمربند سبز جنوبی کربلاست که از شمال شرقی به جنوب غربی استان در جاده بغداد به جاده نجف می‌رود.

الخزعلی خاطرنشان کرد که این پروژه در فاز اول خود به میزان ۸۵ درصد تکمیل یافته و در آن درختان بومی و وارداتی مانند نخل، زیتون، اکالیپتوس، زردآلو و سایر انواع درختان کاشته شده است.

 

نظر شما