شناسهٔ خبر: 66637602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

فشار عرضه حقیقی بر روند معاملات سهام!/ ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟! فشار عرضه حقیقی بر روند معاملات سهام!/ ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟!

به گزارش اکوایران، فعالان بازار سهام معمولاً پس از گذشت چند هفته از یک روند اصلاحی، به تغییرات جریان پول حقیقی در معاملات چشم می‌دوزند و خود را برای ورود به موقع در روند صعودی آماده می‌کنند. بازار سهام نیز در ده روز معاملاتی اخیر با روندی اصلاحی مواجه بوده که می‌توان تغییرات این روند را در

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، فعالان بازار سهام معمولاً پس از گذشت چند هفته از یک روند اصلاحی، به تغییرات جریان پول حقیقی در معاملات چشم می‌دوزند و خود را برای ورود به موقع در روند صعودی آماده می‌کنند. بازار سهام نیز در ده روز معاملاتی اخیر با روندی اصلاحی مواجه بوده که می‌توان تغییرات این روند را در تکانه‌های ارزش معاملات خرد روزانه و میزان خروج جریان پول حقیقی مشاهده کرد.

ارزش معاملات خرد بورس تهران در فروردین ماه نوسانات متعددی داشت اما از ابتدای اردیبهشت ماه وارد روندی رکودی شد که روز شنبه این هفته در اوج آن قرار داشت و دیروز با افزایش عرضه سهام اندکی رشد کرد. در 10 روز معاملاتی اخیر ارزش معاملات خرد سهامی بین 3 تا 4 همت قرار داشته و در این مدت شاهد خروج هزار و 852 میلیارد تومان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی و ورود هزار و 535 میلیارد تومان به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

030224

کارنامه مالکان جدید باشگاه استقلال/ خریداران آبی‌پوشان چقدر بدهی دارند؟

شاخص کل بورس تهران در مدت مذکور 4.85 درصد افت تراز داشته و دو سطح حمایتی حساس را از دست داده است. شاخص کل هم‌وزن نیز در همین مدت 4.73 درصد ریزش داشته است. تحلیل‌گران بازار سهام در حال حاضر چشم به تحرکات جریان پول حقیقی دارند زیرا در همین بازار نزولی، صنایعی همچون انبوه‌سازی و رایانه ورود جریان پول حقیقی قابل توجهی را تجربه کردند. از طرف دیگر نیز تغییرات چشم‌انداز فعالان بازار سرمایه در تحرکات جریان پول حقیقی نمایان می‌شود که با توجه به زیان این چند هفته و افت قیمت‌ها، احتمالات شکل‌گیری یک روند صعودی کوتاه مدت را افزایش داده است.

در این روز‌ها باید مراقب سرمایه‌گذاری در بین نماد‌هایی که رشد قیمتی بالایی را در فروردین ماه تجربه کرده‌اند و اصلاح قیمتی کاملی نداشته‌اند باشید. به اعتقاد برخی از تحلیل‌گران بازار سرمایه احتمال شروع روند بعدی با سردمداری نماد‌های سبک نیز بالا رفته است.

030224

از توافق با آژانس تا تحریم اکونومیست/ اگر بورس ارزنده است، چرا خریدار ندارد؟

منبع: ecoiran-63344

نظر شما