شناسهٔ خبر: 66632911 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون اجتماعی در گفت‌و‌گو با شفقنا: سال گذشته تنها 13 درصد اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافت/ زیرساخت‌های لازم برای اوقات فراغت جوانان را فراهم نکردیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، تامین اعتبار است، اظهار کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی 27 دستگاه فعال هستند که سال قبل 6 هزار همت مصوب کردیم اما اسفند آخر سال با تلاش فراوان توانستیم 13 درصد تخصیص بگیریم.

آقای ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص اجرای مصوبات مربوط به کنترل مصرف دخانیات و مبارزه با کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: طی جلساتی که در شورای عالی اجتماعی و با حضور آقای رییسی داشتیم این مباحث را مطرح کردیم البته این مباحث حاکمیتی است و مجلس و کمیسیون اجتماعی به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی تامین اعتبار را یکی از اولویت های اساسی این حوزه دانست و اظهار داشت: اعتبار لازم باید برای این مساله در نظر گرفته شود همچنین زیرساخت های موجود در سطح کشور باید برای پر کردن اوقات فراغت جوانان فراهم شود؛ اما همانطور که مطرح کردم مهمترین مساله «تامین اعتبار» است ما همواره معترض هستیم زمانی که اعتباری ولو کم مصوب می کنیم اما همواره با تخصیص آن با مشکل مواجه هستیم. بنابراین تا زمانی که قوه عاقله حاکمیت برای اختصاص این اعتبار به نتیجه نرسد، ما نمی توانیم به نتیجه برسیم.

آقای اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان اعتبار در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: 27 دستگاه در این حوزه فعال هستند که سال قبل 6 هزار همت مصوب کردیم اما اسفند آخر سال با تلاش فراوان توانستیم 13 درصد تخصیص بگیریم.  لذا مشخص است که اهمیت مساله را درک نکردیم. اما شورای عالی اجتماعی اقداماتی انجام داده و قرار شد جلسات هر ماه با حضور رئیس جمهور برگزار شود در حالی که پیش از این با حضور وزیر کشور انجام می شد.

وی با اشاره به توجه به ضرورت توجه به اوقات فراغت جوانان، اظهار داشت: یکی از اقدامات، ایجاد زیرساخت های ورزشی است در حالی که اقدامات لازم خصوصا در شهرستان ها انجام نشده است.

نظر شما