شناسهٔ خبر: 66632017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آبیاری فضای سبز شیراز و صدرا با آب چاه تا پایان امسال ممنوع می‌شود آبیاری فضای سبز شیراز و صدرا با آب چاه تا پایان امسال ممنوع می‌شود

دکتر محمد هادی ایمانیه در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی استان فارس 1403، ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: در مباحث زیرساخت های عمرانی_اقتصادی، آب، موضوع اول استان است و به قدری اهمیت دارد که اغلب روزها یک یا دو جلسه را به آن اختصاص می‌دهم. استاندار فارس با اشاره بر اینکه یکی

صاحب‌خبر -

دکتر محمد هادی ایمانیه در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی استان فارس 1403، ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: در مباحث زیرساخت های عمرانی_اقتصادی، آب، موضوع اول استان است و به قدری اهمیت دارد که اغلب روزها یک یا دو جلسه را به آن اختصاص می‌دهم.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه یکی از راه‌های حفظ منابع آبی، برداشت منطقی از سفره‌های آب زیرزمینی است، بر ضرورت نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های موجود در سطح استان تاکید کرد و مدیر کل مدیریت بحران استان را ماموریت داد برای اتمام هرچه سریع‌تر این طرح، هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی نظارت مستمر داشته باشد.

وی، فرمانداران را مسئول ارشد اجرای این طرح در شهرستان‌ها دانست و گفت: تحقق این مهم در شهرستان‌ها جز تکالیف فرمانداران است؛ اگر با متخلفین به صورت قانونی برخورد نشود به عموم مردم ظلم شده است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: فرماندارانی که میزان پلمپ چاه‌های غیر مجاز و همچنین نصب کنتور بر روی چاه‌های آب در شهرستان‌شان کمتر از ۵۰ درصد سهمیه باشد تذکر کتبی دریافت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه طرح جامع آب را مورد توجه قرار داد و خواستار اجرای هر برش این طرح، بلافاصله پس از تدوین شد.

وی به شهرداری شیراز و شهرداری شهر جدید صدرا هم هشدار داد که صرفاً تا پایان سال جاری اجازه آبیاری فضای سبز با آب شرب یا آب چاه را دارند و از ابتدای سال ۱۴۰۴ صرفاً باید از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه ما ملزم به اجرای قوانین و مقررات هستیم، خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های قانونی استان برای جلوگیری از کاهش منابع آب حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تامین آب شرب در اولویت اول مباحث مرتبط با آب قرار دارد؛ چه بسا شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که کاشت برخی محصولات مانند برنج و هندوانه با استفاده از آب چاه‌ ممنوع شود.

ایمانیه مسئولین دستگاه‌های مرتبط را نیز موظف کرد تا نسبت به ابطال پروانه‌هایی که از صدور مجوز و تخصیص آب آنها بیش از یک سال گذشته و تاکنون هیچ فعالیتی در آن زمینه انجام نپذیرفته است اقدام کنند.

در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد اقدامات اجرایی شده طی سال گذشته و همچنین وضعیت بارندگی و تلورانس دمای هوا در سال آبی جاری و پیش بینی هواشناسی ارائه شد.

انتهای پیام

نظر شما