شناسهٔ خبر: 66632006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

غنا در حال تبدیل شدن به اولین دولت مبتنی بر بلاک چین در آفریقا

صاحب‌خبر -
شفقنا- معاون رئیس جمهور غنا اعلام کرد که که این کشور در حال تبدیل شدن به اولین دولت مبتنی بر فناوری بلاک چین در آفریقا برای مبارزه با فساد است.

به گزارش شفقنا از سیتنا، دکتر محمودو بائومیا، هفته جاری در چهاردهمین کنفرانس منطقه ای و نشست عمومی سالانه روسای آژانس های مبارزه با فساد در کشورهای مشترک المنافع آفریقا در اکرا اعلام کرد که که این کشور در حال تبدیل شدن به اولین دولت مبتنی بر فناوری بلاک چین در آفریقا برای مبارزه با فساد است.

دکتر بائومیا با اشاره به برخی از ابتکارات دیجیتالی که دولت این کشور از سال 2017 به اجرا درآورده است مانند: پورتال ghana.gov و صدور غنا کارت و … افزود که این ابتکارات منجر به تسریع در خدمات رسانی، ایجاد شفافیت، جلوگیری از جعل و کلاه برداری و صرفه جویی در هزینه‌های جاری گردیده است.

معاون رئیس جمهور همچنین از بانک مرکزی این کشور خواست تا نسبت به ایجاد بسترهای لازم برای استفاده از ارز دیجیتال(e-Cedi)  اقدام نماید، زیرا امکان ردیابی تراکنش های مالی و شناسایی فعالیت های مشکوک را تسهیل نموده و باعث کاهش فساد مالی در کشور خواهد شد.

این کنفرانس یک هفته ای که با موضوع: “تقویت نهادها و ترویج شفافیت: ابزاری برای مبارزه با فساد در کشورهای مشترک المنافع آفریقا” در اکرا در حال برگزاری است، مقامات 20 کشور مشترک المنافع آفریقایی را گردهم آورده تا در مورد چگونگی مبارزه با فساد در این قاره و افزایش درآمدها به بحث و گفت و گو بپردازند.

نظر شما