شناسهٔ خبر: 66631501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سرقت از خانه‌ها با هک کردن دوربین‌های مداربسته

سارقانی که با روشی حرفه‌ای از خانه‌های شمال تهران دزدی می‌کردند، شناسایی شدند.

صاحب‌خبر -
سرقت از خانه‌ها با هک کردن دوربین‌های مداربسته
کد خبر: 660082
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۰۸:۱۷:۵۹

اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت هر چیزی را که در خانه مالباختگان می‌دیدند، با خود می‌بردند و حتی به جهیزیه دختر یکی از مالباختگان هم رحم نکردند؛ اما عاقبت در دام دوربین مخفی گرفتار شدند.

به گزارش سایت جنایی، از اواخر پاییز سال گذشته وقوع سرقت‌های سریالی در شمال شهر تهران توسط شهروندان گزارش شد. با طرح شکایت‌های متعدد شاکیان گفتند: وقتی آمدیم با خانه خالی روبرو شدیم و دیدیم سارقان هر چه را که می‌توانستند با خود ‌برده‌اند.

بررسی‌های اولیه و رد پاها نشان می‌داد سارقان با مهارت ویژه‌ای وارد شده‌اند. ماموران پلیس پی بردند سارقان با شگرد بالکن‌روی و بعد تخریب در و پنجره‌هایی که به سمت خیابان بودند، وارد خانه مالباختگان شده‌اند.

در یکی از موارد شاکی وکیل جوانی بود که با پلیس تماس گرفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد. در سرقت از این وکیل سارقان نه تنها دلار و سکه‌هایش را برده بودند، بلکه 25 دست کت و شلوار، ادکلن‌ها، ساعت‌های مارک، ریش تراش و وسایل شخصی‌اش را هم برده بودند.

با شکایت وکیل جوان تحقیقات پلیسی آغاز شد و بررسی‌ها نشان داد سارقان از طریق بالکن وارد خانه شده و سرقت را انجام داده‌اند. از این رو احتمال اینکه سرقت از سوی باند تحت تعقیب انجام شده باشد دور از ذهن به نظر نرسید. این در حالی بود که با وجود اینکه خانه مجهز به دوربین مداربسته بود تصویری از سارقان وجود نداشت. به این ترتیب تحقیقات ادامه یافت و مشخص شد دوربین‌های مداربسته قبل از ورود سارقان، هک شده و تمامی دوربین‌ها از کار افتاده بود.

در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی سارقان ادامه داشت، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. یکی از شکات گفت: زمانی که خانه نبودم، سارقان با تخریب در وارد شده و از زعفران و گونی برنج گرفته تا داروهایم که به خاطر بیماری خاصی که داشتم، گرانقیمت بود، به سرقت کرده‌اند. حتی شیر آلات و سیستم‌های گرمایشی را هم به سرقت برده‌اند.

در بررسی‌ها مشخص شد دوربین خانه این شاکی هم از کار افتاده بود. تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت که شیوه و شگرد سرقت با دزدی از خانه وکیل مشابه بوده و احتمال سریالی بودن سرقت‌ها توسط اعضای همان باند انجام شده است.

سرقت‌های اعضای باند ادامه داشت و سارقان هر چه در خانه مالباختگان می‌دیدند با خود می‌بردند. در عین حال سرنخی برای دستگیری سارقان بدست نیامده بود تا اینکه سارقان برای دستبرد به خانه‌ای همه دوربین‌ها را از کار انداختند و وارد آنجا شدند؛ اما نمی‌دانستند در آنجا دوربینی مخفی مقابل در ورودی نصب شده است،. از آنجایی که سارقان متوجه آن نشده بودند تصویر آنها به دست آمد.

با بازبینی فیلم دوربین مخفی محل سرقت، مشخص شد سارقان چهار نفر هستند. سارقان با تصور اینکه خانه دوربین ندارد ماسکشان را برداشته و نقشه سرقت را اجرا کرده بودند. تصاویر سارقان با تصاویر متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی تطبیق داده و هویت آنها شناسایی شد. سه متهم که چهره‌شان مشخص شده بود، سابقه سرقت منزل در پرونده خود داشتند و هر کدام پس از تحمل حبس آزاد شده بودند.

با شناسایی هویت متهمان، به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، کارآگاهان اداره آگاهی وارد عمل شده و با شناسایی مخفیگاه آنها، دو نفر از سه سارق را بازداشت کردند. تحقیقات برای دستگیری دو متهم دیگر این پرونده در حالی ادامه دارد که در مخفیگاه آنها مقدار زیادی از وسایل سرقتی کشف شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما