شناسهٔ خبر: 66631242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

عدالت در سیره امام رضا(ع)

صاحب‌خبر -

فرهنگ در جهان به ویژه در غرب خیلی سریع در حال تغییر است و اکنون مردم نمی‌فهمند عدالت چیست و اصول و مبانی عدالت چیست. به خصوص در غرب می‌دانم مردم از امام رضا(ع) اطلاعی ندارند بنابراین این فرصت خوبی است برای بحث در مورد آینده جوامع جهانی. به این فکر کنیم چگونه می‌توانیم تعالیم امام رضا(ع) را پیاده و پیام اهل بیت(ع) را به جامعه وسیع‌تری منتقل کنیم.
باید به آموزش ادامه دهیم که چگونه امام رضا(ع) در شرایط سخت سیاسی، کرامت خود را حفظ کرد و اصول خود را فدا نکرد. ایشان با وجود فشارهایی که برایشان وجود داشت، از امامت و اجرای عدالت در میان مردم دست برنداشت. فشار زیادی روی حضرت(ع) برای انجام این کار وجود داشت که سازش کند و او خیلی آرام و دیپلماتیک از اصول خود کوتاه نیامد و سازش نکرد و بنابراین این می‌تواند درسی برای مردم غرب باشد که نیاز به هوشمندی دارد. 
مدیریت نیروهای فاسد و مدیریت سیستم‌های حقوقی در کشورهای مختلف نیاز به هوش و درک چگونگی مبارزه با این بی‌عدالتی در سطح قانونی دارد. من به خودم هم می‌گویم. همه ما باید آموزش ببینیم که چگونه امور را مطابق قانون مدیریت کنیم نه اینکه فقط بخواهیم آن را انجام دهیم یا نه فقط از صمیم قلب باید اقدام‌های عملی انجام دهیم.

نظر شما