شناسهٔ خبر: 66629981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی مطرح شد

پیشنهاد تعطیلی خراسان رضوی در روز ولادت امام رضا(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان صبح روز گذشته با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، مسئولان استانی، مدیران شهری و فرماندهان نیروهای مسلح به میزبانی دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

ارائه رسمی پیشنهاد تعطیلی سالروز میلاد امام رضا(ع) در استان از سوی شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت وزیران، محور اصلی این نشست بود.

آغاز تدوین سند هویتی خراسان رضوی
تشکیل شناسنامه هویتی شهرستان‌ها یکی از دستورکارهای این نشست بود. محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: یکی از چالش‌های امروز فقدان آگاهی واحد و یکدست از سرمایه‌های معنوی و فرهنگی شهرستان‌هاست. 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این دستورکار خاطرنشان کرد: سند هویتی خراسان رضوی باید دو ویژگی بزرگ داشته باشد؛ یکی جامعیت و دوم همسو بودن با ارزش‌ها. از سوی دیگر، موضوعی برای نوجوان و جوان این خطه هویت‌آفرین است که با ارزش‌های اسلامی ایرانی او تطبیق داشته باشد و بر این اساس، درونمایه شرعی و ملی ضرورت راهبردی سند هویتی استان است.
اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در دومین دستورکار این جلسه، ابعاد و جزئیات ایجاد سامانه جامع آموزش زوجین را بررسی کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی ضمن قدردانی از نهادهایی که فعالانه در این حوزه اثرگذاری دارند، اظهار کرد: وقتی یک دختر و پسر به هم علاقه پیدا می‌کنند، این خواست فقط مرحله اول زندگی مشترک است. به همین دلیل ضروری است آموزش‌هایی هم وجود داشته باشد تا زوج‌ها فراتر از علاقه و مسائل احساسی، از ضرورت‌ها و اقتضائات زندگی زناشویی هم آگاهی پیدا کنند.در انتهای این نشست از سند فرهنگی و آموزشی مصرف آب در مشهد رونمایی شد.

نظر شما