شناسهٔ خبر: 66629823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

نشست تخصصی کودکان کار و خیابان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، نشست تخصصی پیرامون موضوع کودکان کار و خیابان با حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، شاغلین مراکز دولتی و غیر دولتی در حوزه کودکان کار و خیابان با هدف مرور برنامه‌های سال گذشته، بررسی مسائل پیرامون حمایت از کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها، برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌ها در سال جاری، ‌بررسی چالش‌ها و مسائل حوزه کودکان کار و خیابان در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه، ضمن تاکید بر تسریع در پیگیری مسائل مرتبط با چالش‌های مراکز، گفت: تعامل مناسب درون سازمانی و برون سازمانی گامی اساسی جهت رسیدن به نتیجه مطلوب است و نباید به مسائل جامعه هدف به‌صورت تک بعدی توجه شود. رسیدگی به مسائل کودکان کار  پدیده‌ای چندبعدی و چند سطحی است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیق با رویکرد حفظ کرامت کودکان دارد.

حمیده محدث افزود: حضور کودکان در خیابان از مصادیق کودک آزاری است. این کودکان در معرض خطرات احتمالی و آسیب‌های اجتماعی، رفتاری و شخصیتی اعم از سوءمصرف احتمالی مواد مخدر، بازماندگی از تحصیل، ارتباط با گروه‌های غیرمجاز و غیرقانونی، پرخاشگری و درگیری‌های فیزیکی و ارتباطات ناسالم فردی در چهارراه‌ها و خیابان‌ها هستند که این مسائل ضرورت ساماندهی این کودکان را بیش از پیش کرده است. پذیرش، جذب، حمایت، نگهداری، ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان، آموزش مهارت‌های زندگی، توزیع سبد غذایی، بازدید از منزل، گزارش وضعیت خانوادگی اجتماعی، اشتغالزایی، حرفه آموزی و پیگیری تحصیلی کودکان کار و خیابان و... از جمله برخی اقدامات بهزیستی در راستای حمایت از این کودکان است.

در ادامه جلسه، محمد غفاری زاده کارشناس مسئول دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی توضیحاتی را درخصوص سیاست‌های سال جاری سازمان درحوزه کودکان کارو خیابان ارائه داد و بر ضرورت توجه به فعالیت‌های تیمی در راستای دستیابی به نتیجه مطلوب تاکید نمود.

در انتهای این نشست تخصصی، مسائل و چالش‌ها در راستای شناسایی، حمایت و نگهداری از کودکان کار و خیابانی و بهبود روند خدمت رسانی به  آنها مورد بررسی قرار گرفت و کارکنان بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز ضمن ارائه گزارش عملکرد سال گذشته به بیان برنامه‌های خود در شش ماهه اول سال جاری پرداختند و اعضای جلسه پیشنهاداتی را در خصوص موارد مطرح شده بیان نمودند.

نظر شما