شناسهٔ خبر: 66629621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

جایگزین حسینی در معاونت پارلمانی

شنیده‌ها حاکی از آن است که «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار سابق مازندران جایگزین «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - انتظار می‌رفت دولت رئیسی خیلی پیش از اینها و البته در تیم اقتصادی خود دست به تغییر بزند بلکه گره‌ای از مشکلات این حوزه باز شده و از سختی‌های زندگی مردم کاسته شود. تغییر در دولت اما حالا رخ داده و آن هم در بخشی دیگر. 

تازه‌ترین اخبار حاکی از تغییر معاون پارلمانی رئیس جمهور است. اقدامی که در آستانه تشکیل مجلس جدید دور از انتظار هم نبود. آنطور که خبرگزاری تسنیم گزارش کرده، «سیدمحمد حسینی» معاون سابق پارلمانی رئیس‌جمهور، به‌عنوان مشاور اجتماعی و فرهنگی رئیسی منصوب می‌شود. ️

وی متولد ۱۳۴۰ رفسنجان و دانش آموخته دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی است که از مرداد ۱۴۰۰ به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور منصوب شده بود. وی مسئولیت‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، قائم مقامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دولت نهم و نمایندگی دوره پنجم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.

حسینی از اولین دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) به شمار می‌رود و در سال ۱۳۶۸ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. حسینی سپس به دانشگاه تهران رفت و دکترای خود را در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی اخذ کرد.

معاون پارلمانی جدید

شنیده‌ها حاکی از آن است که «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار سابق مازندران جایگزین «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌شود.

 حسینی‌پور اخیراً با حکم مخبر معاون اول رئیس جمهور به عنوان «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب شده بود.

دوره مدیریت سید محمود حسینی‌پور بر استانداری مازندران در دومین روز اردیبهشت با انتصاب او به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور به پایان رسید و هیئت وزیران یوسف نوری وزیر پیشین آموزش و پرورش را به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران معرفی کرد. در این نوشتار مروری بر پیشینه مدیریتی بیست‌وپنجمین استاندار مازندران داریم.

به گزارش ایرنا، زمزمه‌های جدایی سید محمود حسینی‌پور از استانداری مازندران نخستین بار اوایل آذر ۱۴۰۲ مطرح شد. در هفته دوم آذر خبر کناره‌گیری حسینی‌پور از استانداری مازندران در فضای مجازی منتشر شد، اما یکی ۲ روز بعد مرتضی نوربخش مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرد که این خبر درست نیست و نظر وزارت کشور و رئیس‌جمهور به ادامه کار او در استان است. نوربخش در آن گفت‌وگو به این نکته هم اشاره کرد که حسینی‌پور قطعا تا پایان انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری در استان حضور دارد.

 

 

 

 

نظر شما