شناسهٔ خبر: 66629133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

تقلب در مسابقه

قرار شده است آمریکا محل سران حماس را در اختیار اسرائیل قرار دهد. حدود سه هزار نفر از دانشجویان اعتراض‌کننده به جنگ در غزه طی چند ماه گذشته بازداشت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

قرار شده است آمریکا محل سران حماس را در اختیار اسرائیل قرار دهد. 

حدود سه هزار نفر از دانشجویان اعتراض‌کننده به جنگ در غزه طی چند ماه گذشته بازداشت شده‌اند. 

هم‌زمان با برگزاری مراسم یورو ویژن در اروپا و مت‌گالا و اسکار، در آمریکا تظاهرات‌هایی در حمایت از مردم غزه برگزار شد. 

خانواده اسرای اسرائیلی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند و او را مسبب عدم برقراری آتش‌بس و بازگشت عزیزانشان دانستند.

تعداد کشته‌شدگان در غزه به 35 هزار نفر رسید.

ویدئوی گفت‌وگوی یک مجری تلویزیونی با سخنگوی اسرائیل مورد توجه قرار گرفت. او در این مصاحبه پرسیده بود تعداد دقیق کشته‌شدگان غیرنظامی در غزه چند نفر است؟

عکس از زنی که جنازه کودکی را در آغوش گرفته و خبرنگاران فلسطینی غزه در پولیتزر مورد تقدیر قرار گرفتند.

   

اینها فقط بخشی از اخباری است که درباره جنگ هفت‌ماهه در غزه منتشر شده است. جنگی که به نظر می‌رسد‌ همگان برای پایان آن در تلاش‌اند، غیر از طرف اسرائیلی. هرچند نمی‌توان این دیدگاه را مطرح کرد که واکنش‌های مردم و بیشتر جوانان اروپا و آمریکا طی چند وقت اخیر به این جنگ، باعث افزایش تلاش رهبران جهان برای پایان این جنگ شده است، اما بسیاری این روزها و این اعتراضات را با روزهای پایانی جنگ ویتنام در دهه 60 میلادی مقایسه می‌کنند. معترضان برنامه‌های فرهنگی را فرصتی برای بیان مطالبه خود می‌دانند. طی چند روز گذشته و هم‌زمان با برگزاری فینال مسابقه یوروویژن تجمعاتی برگزار شده است. آنان به استانداردهای دوگانه و حمایت از اسرائیل اعتراض داشتند. در حالی که روسیه به دلیل حمله به اوکراین از این مسابقات دو سال است که محروم شده است، اما نماینده اسرائیل حتی با آهنگی که اشاره به هفتم اکتبر دارد، در این مسابقات حاضر شده بود. هرچند این ترانه به دلیل تعارض با شعار یورویژن 

–‌متحد با موسیقی- مورد اعتراض قرار گرفت و بخش‌هایی از متن آن تغییر پیدا کرد. این تظاهرات با اقدامات پلیس پایان یافت و در یکی از عکس‌ها به نظر می‌رسد نیروهای پلیس گرتا تونبرگ، فعال محیط‌ زیست را که چفیه بر گردن دارد، در این محل بازداشت کرد. در مراسم فینال یوروویژن که در نهایت برنده آن از سوئیس بود، اتفاق دیگری نیز رخ داد. نماینده اسرائیل در حالی که اثرش مورد استقبال داوران قرار نگرفت، در رأی‌‌گیری عمومی توانسته بود تعداد زیادی رأی کسب کند که همین موضوع باعث هوکردن او در مراسم شد و در شبکه‌های اجتماعی نیز در مخالفت با این اتفاق، هشتگی ترند شد.

 

نظر شما