شناسهٔ خبر: 66628330 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

این علائم را در فصل بهار جدی بگیرید

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت: عضو هیات علمی گروه آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با شروع فصل بهار عده‌ای از افراد با بیماری‌های آلرژی فصلی، مواجه میشوند که نشانه‌های آن به صورت مشکلات تنفسی فوقانی، همراه با آبریزش بینی و چشم، عطسه بروز کرده و در صورت تداوم، خارش گوش و چشم نیز اتفاق می‌افتد.

محمود محمودی با بیان اینکه بیمارهای آلرژی فصلی انواع متفاوتی دارد افزود: یکی از مهم‌ترین این بیماری‌ها آلرژی به گرده‌های گیاهان و گرده‌های علف‌های هرز است، چون بعد از بیدار شدن مجدد طبیعت، این گیاهان دوباره گرده افشانی می‌کنند و در افرادی که زمینه ژنتیکی نسبت به این بیماری را دارند، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی شود.

متخصص ایمنی شناسی تاکید کرد: اقدام اولیه برای بیماران مبتلا به آلرژی فصلی، علاوه بر بررسی‌های آزمایشگاهی، گرفتن یک شرح حال دقیق و انجام تست‌های پوستی آلرژی است که در واقع با این روش می‌توانیم، مشخص کنیم افراد مبتلا به آلرژی فصلی هستند یا نه؟ و یا آنکه به چه گرده‌هایی حساسیت دارند و در چه زمان‌ها و مکان‌هایی بهتر است، که از این گرده‌ها اجتناب کنند.

عضو هیات علمی گروه آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: عده‌ای از بیماران مبتلا به آلرژی با اجتناب و درمان دارویی بهبود پیدا می‌کنند و عده‌ای هم مجبور می‌شود که ناگزیر، مکان زندگی خود را تغییر دهند و راه حل دیگر برای این افراد حساسیت زدایی یا ایمونوتراپی است، که بین مردم به واکسن‌های آلرژی معروف است. این واکسن‌ها باتوجه به شرایط فرد، ممکن است اوایل هفته‌ای یک بار، سپس دو هفته و سه هفته یک بار تزریق شود و طول زمان تزریق آن، هم بستگی به جواب دهی بیمار دارد که به طور مداوم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم برای افردی که دچار آلرژی هستند این است، که باید توجه خاص به آلرژی خود داشته، چون در صورتی که آلرژی درمان نشود، می‌تواند مشکلات مهم تردستگاه تنفسی مثل آسم‌های آلرژیک یا در هنگام بروز انواع سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی فوقانی، برای این افراد مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کند.

عضو هیات علمی گروه آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عموم مردم توصیه کرد از آنجا که توجه به بیماری‌ها می‌تواند، مهارکردن آن را ساده‌تر کند و وقتی از بیماری زمان زیادی بگذرد، اثرات آن بر بدن می‌تواند فرد را با مشکلات بیشتری مواجه کند، لذا توجه سریع‌تر افراد به سلامت خود بسیار مهم بوده و بهترین کسی که می‌تواند توجه و تغییر را احساس کند خود فرد است.

انتهای پیام

نظر شما