شناسهٔ خبر: 66625317 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پروانه ساخت برای ۲.۱ هکتار از اراضی روستای چوبی شفت صادر شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اعلام کرد: ضوابط صدور پروانه ساخت برای ۲.۱ هکتار از اراضی روستای امام زاده ابراهیم شفت که دچار حریق شده بود براساس سطح اشغال و تراکم تعیین تکلیف و پروانه آنها صادر شد.

به گزارش شفقنا از ایرنا، حامد دائمی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن گیلان اظهار کرد: در زمینه وضعیت ۱۴ قطعه و بلوکی که در سمت رودخانه و در حریم آن واقع شده است نیز پس از بازدید میدانی آب منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت و تا اواخر این هفته با اعلام نظر مشاور، دیوار حفاظتی انجام و برای صدور پروانه آنها اقدامات لازم انجام می شود.

وی در ادامه در زمینه تولید مسکن روستایی در استان گیلان نیز گفت : پروانه ساخت برای بیش از ۴۳ هزار مسکن روستایی در این دولت توسط مراجع ذیصلاح دهیاری‌ها صادر شد که سهمیه استان گیلان در برش سه ساله در پرداخت تسهیلات توسط بانکهای عامل ۲۲ هزار و ۳۴۰ واحد است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اضافه کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر به بانکهای عامل معرفی شده اند که تاکنون قرارداد ۱۶ هزار و ۱۹۸ واحد مسکونی توسط بانکهای عامل امضاء شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی عنوان کرد: همچنین براساس برش استانی بالغ بر ۹۶ درصد از سهمیه استان به بانکهای عامل معرفی شدند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۲۵ واحد در مرحله فونداسیون، ۱۲ هزار و ۹۹۳ واحد اتمام سقف هستند و ۱۰ هزار و ۴۴۸ واحد سفت کاری را اجرا کردند.

دائمی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهضت ملی مسکن در قالب پرداخت تسهیلات مسکن روستایی طی سه سال گذشته پنج هزار و ۱۰۷ واحد را به مرحله بهره برداری رسانده و اکنون متقاضیان در منازل مسکونی خود ساکن هستند.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ نیز سهمیه استان ۱۱ هزار مسکن روستایی بود که اواخر دیماه به بانکهای عامل ابلاغ شد و ۹۲ درصد این واحدها به بانکهای عامل معرفی و عقد قرار داد انجام شد که آمار پرداخت این واحدها از زیر ۳۰ درصد اکنون به بیش از ۵۸ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: از بانکهای عامل انتظار است هرچه سریعتر نسبت به عقد قرارداد ۴۲ درصدی از طریق سامانه بنیاد مسکن اقدام کنند.

دائمی تاکید کرد: درخصوص مسکن محرومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون سهمیه استان چهار هزار و ۸۴۴ واحد بودکه طی هفت تفاهم‌نامه با سازمانهای حمایتی از این تعداد سه هزار و ۳۷۷ واحد به مرحله بهره برداری رسیده و تحویل مددجویان و جامعه هدف کم برخوردار شده است.

وی اظهار کرد: سیاست دولت در طرح نهضت ملی مسکن برای سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در روستاها تامین زمین در قالب دهکده شهری است و در این راستا برای واگذاری زمین به متقاضیانی که سامانه جامع طرح اقدام ملی «تم»  برای آنها زمینی شناسایی نشده است. تاکنون ۶۷۱ هکتار زمین مستثنیات و اراضی دولتی در این راستا شناسایی شده و تا کنون ۵۱۳ هکتار آن در شورای ملی مسکن استان مصوب شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هکتار از این اراضی نیازمند مصوبه شورای مسکن استان برای شهرستانهاست و ۳۲۳ هکتار هم در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

او افزود: از ۵۱۳ هکتار اراضی شناسایی شده به تفکیک ۱۹۸ هکتار اراضی ملی و ۴۷۳ اراضی مستثنیات در قالب ۴۴ روستا که در شهرستانهای مختلف است که از این تعداد تاکنون ۶۵ هکتار مصوب شده است.

نظر شما