شناسهٔ خبر: 66620810 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ناصحی تاکید کرد

خدمات بیمه سلامت با هزینه حداقلی برای دهک‌های ۶ تا ۱۰

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از پوشش بیمه‌ای با هزینه حداقلی برای دهک‌های ۶ تا ۱۰ جامعه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی ناصحی، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، در مراسم رونمایی از سند درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی، با بیان اینکه پنج دهک نخست جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: سایر دهک‌های جامعه با هزینه حداقلی از خدمات بیمه سلامت ایران برخوردار شده‌اند.

وی، هدف از بیمه رایگان ۵ دهک نخست جامعه را افزایش میزان دسترسی به خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب مردم عنوان کرد و گفت: ۱۰۷ گروه بیماری پرهزینه از حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برخوردارند. همچنین بیماری‌هایی که جزو ۱۰۷ گروه بیماری پرهزینه نیستند، با پرداخت‌های اضافه بر سازمان از حمایت‌های بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

ناصحی با اشاره به موضوع درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی نگران تأمین هزینه‌های این طرح نباشند، زیرا؛ بر اساس توافقی که با معاون درمان وزارت بهداشت صورت گرفته، ۶۰ درصد از هزینه‌های اسناد دریافتی بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود. اگر یک مرکز درمانی نسبت به ارائه اسناد خود اقدام نکرده باشد مبلغی به عنوان علی‌الحساب به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۳ بیمارستان تخصصی کودکان در کشور فعالیت می‌کنند و منابع مورد نیاز آن‌ها در کانون توجه قرار دارد.

ناصحی درباره پوشش بیماری‌های صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز گفت: بیماران SMA، هموفیلی، سرطان‌ها و کاشت حلزون شنوایی به صورت ۱۰۰ درصدی تحت پوشش بیمه قرار دارند. همچنین بیماری‌های متابولیکی که شامل ۲۵ بیماری می‌شود از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج برخوردارند.

برچسب‌ها:

نظر شما