شناسهٔ خبر: 66617293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

معرفی بهترین وام‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار

صاحب‌خبر -

وام‌های مرتبط با اشتغال‌زایی یک فرصت مناسب برای افرادی است که تمایل دارند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند، اما سرمایه اولیه کافی برای آغاز فعالیت ندارند. دولت به منظور حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و ایجاد شغل، طرح‌های مختلفی را به عنوان تسهیلات کارآفرینی و اشتغال‌زایی ارائه و اجرا کرده است.

این طرح‌ها توسط موسسات و ارگان‌های مختلف اجرا می‌شوند تا افراد مختلف را پوشش دهند. افراد مرتبط با هر یک از این سازمان‌ها، در صورت نیاز به تسهیلات خوداشتغالی، می‌توانند به دفاتر مربوطه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. در صورت توافق با شرایط لازم، فرایند دریافت وام برای این افراد آغاز خواهد شد.

مضاربه نوعی قرارداد بین صاحب سرمایه و شخص دیگر به عنوان کارفرمای کسب‌وکار است. بنابراین وام مضاربه نیز به این صورت تعریف می‌شود که متقاضی حقیقی یا حقوقی نوعی قرارداد را با بانک به‌ عنوان صاحب سرمایه می‌بندد. در بعضی از بانک‌ها کل وام یا سرمایه در یک نوبت یا طی بازه‌های زمانی به تدریج به متقاضی داده می‌شود.

سقف مبلغ در وام مضاربه به صورت ۷۰درصد ملک مسکونی، ۶۰درصد سازه اداری و ۵۰درصد ملک تجاری واحدها تعیین می‌شود. در وام مضاربه سود بازپرداخت میان بانک دولتی و خصوصی تفاوت دارد. به عبارتی این سود در بانک دولتی بین ۱۵ تا ۲۰درصد است، اما در بانک خصوصی به بالای ۲۰درصد می‌رسد.

وام زنان سرپرست خانوار، بهره بسیار کمی دارد و معمولا بازپرداخت آن به صورت بلندمدت است. وام را دولت، به آن دسته از زنان سرپرست خانواری که به خاطر طلاق، مرگ وی، بیماری او و... سرپرستی خانواده خود را بر عهده دارند، داده می‌شود. این وام ۱۰۰میلیون تومانی، سودی معادل ۴درصد و بازپرداخت طولانی دارد و به زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی هستند داده می‌شود.

مبلغ وام کارآفرینی بسته به بانک انتخابی شما متغیر است و از ۱۵ تا ۲۰۰میلیون تومان را شامل می‌شود. مبلغ این وام در بانک سپه و ملی ۱۰۰میلیون تومان است. افرادی که دستگاه کارت‌خوان بانک سامان را دارند می‌توانند از این بانک تا سقف ۲۰۰میلیون تومان وام دریافت کنند.

سود این تسهیلات با توجه به مبلغ و نوع بانک بین ۴ تا ۱۰درصد است و مدت زمان بازپرداخت آن بر اساس درآمد شخصی کارآفرین تعیین می‌شود. آن دسته از افرادی که درآمد ماهانه دارند، مبلغ معینی را به‌عنوان قسط ماهانه پرداخت می‌کنند. صاحبان مشاغل با درآمد سالیانه، پرداخت هر قسط‌شان بازه یک‌ساله دارد.

وام کسب‌وکار بانک کشاورزی با هدف راه‌اندازی مشاغل مرتبط با کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی، مشاغل اینترنتی، کشت محصولات گلخانه‌ای، شیلات، زنبورداری، پرورش قارچ، تولید عرقیات گیاهی، پرورش گل و گیاه، تکثیر و پرورش زالوی طبی، پرورش کرم ابریشم و تولید میوه خشک، تولید و فرآوری گیاهان دارویی، انواع بسته‌بندی و امور مربوط به کشاورزی و آبیاری مزارع ارائه می‌شود.

مبلغ این وام ۵۰ الی ۲۰۰میلیون تومان با سود ۴درصد است. برای ضمانت نیز به یک ضامن معتبر نیاز دارید و مدت بازپرداخت وام نیز ۳۶ تا ۶۰ ماه است.

وام ۱۰۰میلیون تومانی بانک ملت به صورت وام خوداشتغالی و وام کارفرمایی ارائه می‌شود. مبالغ وام خوداشتغالی بانک ملت به ترتیب ۵، ۲۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است. کارمزدی که این وام دارد ۴درصد است و مدت بازپرداخت ۳۶ تا ۶۰ماهه دارد.

این نوع وام مختص مشاغل نوپایی است که فعالیت آن‌ها در حوزه فناوری صورت می‌گیرد. مبلغی که وام دارد، بین ۳۰ تا ۱۵۰میلیون تومان است. برای آن که وام به شما تعلق بگیرد، باید کسب‌وکارتان مورد تایید سازمان فناوری اطلاعات باشد و همچنین حداقل دارای یک نیروی کار فعال با کد بیمه باشید. مبلغ دریافت وام با توجه به تعداد نیروی کار فعال در شرکت تعیین می‌شود. مبلغ وام ۳۰ تا ۱۵۰میلیون تومان با مدت بازپرداخت ۴۸ ماه و سود ۵ درصد است.

در سال های اخیر، دولت تلاش فراوانی جهت بهبود شرایط اشتغال‌زایی در کشور انجام داده است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ارائه طرح‌هایی جهت اعطای تسهیلات برای ایجاد مشاغل جدید و خوداشتغالی اشاره نمود. به عنوان مثال، سازمان‌هایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های مرتبط با روستاییان از جمله ارگان‌های مهم هستند که وام‌های اشتغال‌زایی را ارائه می‌دهند. ما در این مقاله به معرفی بهترین وام‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرداختیم.

برچسب‌ها:

نظر شما