شناسهٔ خبر: 66614249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تحریم های جدید آمریکا علیه اسرائیل آینده شهرک‌سازی‌های کرانه باختری را تحت شعاع قرار می دهد!/گزارش گاردین

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- اما گراهام-هریسون و کوئیک کیرسزنبام در گاردین نوشتند: آخرین فرمان اجرایی جو بایدن زمینه را برای هدف قرار دادن امور مالی سیاستمداران و مشاغل اسرائیلی مرتبط با افراط گرایان فراهم می کند.

به گزارش شفقنا از گاردین، تشدید تحریم های آمریکا علیه شهرک نشینان خشن که در ابتدا به عنوان یک توبیخ بیشتر سیاسی برای افراط گرایان تلقی می شد، اکنون از سوی برخی در داخل اسرائیل به عنوان تهدیدی بالقوه برای بقای مالی تمام شهرک ها و شرکت های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی تلقی می شود.

کنترل‌های جدید دولت بایدن بر تعداد معدودی از افراد و سازمان‌های مرتبط با حملات به غیرنظامیان فلسطینی که ابتدا در فوریه اعلام شد و سپس دو بار در ماه مارس و آوریل گسترش یافت، عموماً در اسرائیل و فراتر از آن به‌عنوان سرزنش عمومی تحقیرآمیز یک متحد نزدیک تلقی می‌شود.

اما کارشناسان از سراسر طیف سیاسی اسرائیل می گویند که این امر خشونت ایالات متحده را در اجرای کنترل های مالی خود و دامنه چارچوب تحریم های جدید دست کم می گیرد.

آنها به آبزرور گفتند که فهرست نسبتاً کوچکی از اهداف تحریمی در شهرک‌های کرانه باختری همچنان می‌تواند مؤسسات مالی را وادار کند که از ارائه خدمات به افراد یا شرکت‌های مستقر در آنجا عقب نشینی کنند، زیرا می‌ترسند به طور تصادفی معاملات غیرقانونی را تسهیل کنند.

و در حالی که تحریم‌ها تاکنون فقط بر افراد خشن و گروه‌های کوچک متمرکز بوده است، یک فرمان اجرایی جدید به ایالات متحده اختیارات بسیار گسترده‌ای می‌دهد تا هر شخص یا نهادی را که «مسئول یا همدست در … تهدید کننده صلح، امنیت یا ثبات باشد، هدف قرار دهد».

این صراحتاً شامل سیاستمدارانی می‌شود که از آنها حمایت می‌کنند یا آنها را قادر می‌سازند، و بیان می‌کنند که اقدامات مشمول تحریم‌ها شامل «هدایت، اعمال، اجرا، اجرا یا عدم اجرای سیاست‌ها» است، عباراتی که می‌تواند برای هدف قرار دادن افراد در قلب دولت اسرائیل استفاده شود.

منبع: گاردین

نظر شما