شناسهٔ خبر: 66614115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سخنگوی نیروهای امنیتی کابل:

داعش پایگاهی در افغانستان ندارد!

اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای امنیتی کابل در واکنش به برخی ادعاها و گمانه زنی ها مبنی بر وجود مراکز فعال عناصر تروریستی داعش در خاک افغانستان، این موضوع را قویا رد و تاکید کرد که که هیچ یک از مراکز عناصر داعش در افغانستان فعال نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، "خالد زدران" در کابل تاکید کرد: هیچ یک از مراکز آن‌ها(عناصر داعش) در افغانستان فعال نیستند و حتی یک وجب از خاک افغانستان را در اختیار ندارد که یا در آن زندگی و فعالیت کنند یا از طریق آن فعالیت هایی برای جذب جوانان انجام دهند. اما شاید کسانی در قالب افراد وجود داشته باشد؛ این یک موضوع بین‌المللی است و در خیلی از نقاط جهان ممکن است این عناصر بطور مخفیانه وجود داشته باشند.

زدران با اشاره به حضور عناصر داعش در برخی کشورهای منطقه از جمله پاکستان، تاجیکستان یا حتی روسیه گفت: ممکن است اینجا در افغانستان هم عناصری از این گروه به صورت پنهان حضور داشته باشند ولی مطمئن باشید نابود می‌شوند.

وی درخصوص برخی ادعاها مبنی بر حملات گروه تروریستی داعش به نهادهای حکومتی در افغانستان گفت: چنین ادعاها مطلقا بی‌اساس است. (خطاب به خبرنگار ایرنا) شما خودتان اینجا زندگی می‌کنید، آیا چنین حادثه ای مشاهده کرده‌اید؟ اگر چنین افراد و حلقه های اینجا وجود داشته باشد، اطمینان می دهیم که آنها را از بین خواهیم برد.

خبر مرتبط
افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان+ فیلم

اقتصادنیوز: منابع خبری می‌گویند جاری شدن ناگهانی سیل در مناطق شمالی افغانستان تاکنون جان بیش از ۳۳۰ نفر را گرفته است.

این مقام امنیتی افغانستان افزود: چندی پیش یکی دو مورد بمب دستی آن هم در جوی و پیاده‌رو انداخته شده بود که هیچ گونه خسارات جانی و مالی نداشت. بنابراین، اگر کسی ادعا دارد به مقامات دولتی یا محل یا مردم عادی آسیبی وارد شده، دوربین‌های مداربسته وجود دارد و با سند نشان خواهیم داد که در آنجا مشکلی وجود نداشته است.

خبر مرتبط
انفجار مین در بدخشان افغانستان+ جزئیات

اقتصادنیوز: انفجار مین در ولایت بدخشان افغانستان به کشته و زخمی شدن دست کم هشت نفر منجر شد.

خالد زدران گفت: افرادی که این شایعات را منتشر می کنند، کسانی هستند که صلح را در افغانستان نمی‌خواهند؛ می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود افغانستان را برای جهان ناامن معرفی کنند، لذا درصدد ایجاد شرارت در کابل هستند.

"الحمدلله جلوی این افراد گرفته شده است؛ پلیس موفق شده است این حلقات شریر را از بین ببرد و آن‌ها را دستگیر کند."

وی با اشاره به چند مورد اقدام تروریستی اخیر در افغانستان که داعشی‌ها مسئولیت آن را برعهده گرفتند، گفت: در این زمینه پیشرفت‌هایی صورت گرفته، اما این اطلاعات ابتدایی است و ما نمی‌توانیم آن را در اینجا منتشر کنیم.

سخنگوی نیروهای امنیتی کابل تاکید کرد: من قاطعانه می‌گویم افرادی که در اینجا مرتکب چنین جنایاتی شده‌اند، طولی نخواهد کشید که نیروهای امنیتی ما آن‌ها را دستگیر کرده و تحویل قانون خواهند داد. اما حالا این‌گونه حوادث الحمدالله تقریباً به صفر رسیده‌ است.به هر حال اینجا 40 سال جنگ بود، افکار و عقاید گوناگونی وجود دارد، در هر خانه‌ای اسلحه پیدا می‌شود . پس قطعاً مدتی طول می‌کشد تا امنیت کامل برقرار شود، اما به خلاف تصور کسانی که در خارج هستند، در مجموع اینجا امنیت به خوبی تامین است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما